SCSI naar USB

gvr01

Ingeburgerd
Lid sinds
27 februari 2011
Berichten
27
Ik heb nog HD's (grote bakken van maar liefst 650 MB!! [sic]) met soundsamples liggen die ik graag naar 1 usb diskje wil verhuizen.
Het mooist is als mijn sampler S-770 met SCSI die weer kan afspelen van zo/n usb schijfje of stick.
Wat denken jullie: is dat mogelijk met een simpel SCSI-usb kabeltje?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Wil iemand zo'n kabeltje kwijt?
 
is dat mogelijk met een simpel SCSI-usb kabeltje?

Nee.

SCSI en USB zijn een wereld van verschil en dat overbrug je niet met een kabeltje.

Ik denk dat je het beste in de richting van een sd2scsi oplossing kunt kijken, en dan de S-770 gebruiken om de samples over te zetten van de oude disks op de SD-kaart.

Bij mijn weten bestaan er geen oplossingen die een USB-disk beschikbaar maken op een SCSI-bus (die dus vanuit SCSI een USB host-functie leveren). Andersom zijn ze er wel, om SCSI-apparaten op USB aan te sluiten, maar daar heb je niks aan in dit geval.

Maar in alle gevallen gaat het sowieso om een actieve adapter, en niet om een kabeltje, en dus om een oplossing die mogelijk duurder is dan wat je in gedachten hebt.
 
Indirect ligt hier toch de oplossing? Althans, dat hoop ik zelf. Ik heb voor mijn Kurzweil een SCSI zip maar zou graag makkelijker willen beheren. Ik heb daarom ook een USB zip gekocht. Nu moet ik alleen nog de formats van dichtbij bekijken maar volgens mij kun je het hiermee oplossen. Gaat wel wat tijd inzitten, vermoed ik...
 
Dankje wel voor de info.
Als ik het nu (snel) begrijp: Ik kan de SCSI aansluiten op mijn usb computer en dan proberen een programmaatje te vinden dat de samples 1-op-1 overzet op een usb-device. Dan heb ik nog steeds die grote bakken nodig voor de sampler maar mijn sounds veilig gesteld cq een back-up gemaakt.
dit lijkt mij sneller gaan dan de sounds in de sampler inladen en dan weer wegschrijven naar de SD-kaart.
Maar ik ga zeker kijken naar jouw sd2 scsi oplossing!
Nogmaals dank!!
 
Back
Top