Welke filter

Kenneth

In the demilitarized zone
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
822
Locatie
Gent
Voor mijn digitale synths te voorzien van een laagje analoge warmte ben ik dus op zoek naar een filter.
Voorwaarden:
Budget is 350€
Moet nieuw zijn
Moet analoog zijn :stupid

Ik twijfel tussen volgende filters:
1.moog mf 101
2.analoge sol Mr hyde
3.Waldorf 2-pole
4.Vermona Filter Lancet
5.Jomox T-Resonator MkII

Ik geef toe ik ben een fan moog en heb al een mf midimurf en daar ben ik super tevreden van.8)

Dr hyde heb ik nog niet gehoord maar ik hoor hier zeer veel goede dingen over analog sol.

Die waldorf 2 pole heb ik in vst plug in en vind ik ŵel leuk, heb wel geen idee in hoeverre die vst een goeie emulatie is en heb op net gelezen dat dit bakje wat ruist :?

Ja vermona is vermona, oerdegelijk, maar hun eigen unieke klank en soms is het totaal mijn ding Niet.Is ook de duurste van de vijf

De jomox lijkt mij meer een delay fx dan een filter ziet er cool maar complex denk ik om juist die sweet spot te vinden.

Eens proberen om ze alle vijf eens onder handen te nemen hier in een lokale winkel alhoewel ik vrees dat ik niet veel zal vinden
Daarom wie heeft ervaring met deze filter bakskes

Andere voorstellen meer dan welkom.
Modulaire units mag ook, heb wel nog geen module case en dergelijke,dus zal niet lukken met het opgestelde budget vrees ik
 
Modulaire units mag ook, heb wel nog geen module case en dergelijke,dus zal niet lukken met het opgestelde budget vrees ik

Ik denk dat je je keuze al lang gemaakt hebt. Welkom bij Modulair Anonymous!

:okdan:
 
Ik denk dat je je keuze al lang gemaakt hebt. Welkom bij Modulair Anonymous!

:D

Kzou wel willen maar budget laat het echt niet toe.
Net een huis gekocht dus andere prioriteiten.
 
Ik twijfel tussen volgende filters:
1.moog mf 101
2.analoge sol Mr hyde
3.Waldorf 2-pole
4.Vermona Filter Lancet
5.Jomox T-Resonator MkII
Ik heb een aantal analoge synths waar ik geluid kan doorjagen, dus niet echt behoefte aan een standalone filter. De enige waar ik een uitzondering voor zou maken is de Sherman Filterbank 2, maar die is iets boven jouw budget. ;)
Momenteel mijn favoriet: DSI Pro2
Uit jouw lijstje zou ik de Vermona kiezen en allerminst de Moog (klinkt goed maar is toch heel beperkt).
 
Ik heb een aantal analoge synths waar ik geluid kan doorjagen, dus niet echt behoefte aan een standalone filter.
Dit doe ik al maar soms zit ik in een situatie dat dit niet gaat, niet handig is
en heb niet zoveel pure analoge synths als u dus ja ;)

De enige waar ik een uitzondering voor zou maken is de Sherman Filterbank 2, maar die is iets boven jouw budget. ;)
Mocht het budget het aan kunnen ik zou ook niet twijfelen over die Sherman ;)
 
De Vermona is tof, met een supervette drive erop. Mocht je interesse hebben dan kun je mijn Retroverb Lancet overnemen voor een heel zacht prijsje! Dat is de Filter Lancet, maar dan met een galmveertje ernaast.. :)
 
Ok de kogel is door de kerk
Met dank aan neonnoises is het iets geworden dat niet op de lijst stond
Thx man
Is door budget bepaling mij voorbij gegaan nl de Vermona reverb lancet
Alleen boven budget dus zal nog efjes iets langer sparen worden!:doei:
 
Back
Top