Aan je synths ruiken?

een keer op een podium.. toen rook ik de bekende electronica in de fik vlieg lucht van mijn prophet 5 destijds al eerder voordat ie er werkelijk mee ophield.. tegelijk fungeerde die ook als rookmachine... kon nog wel gerepareerd worden later gelukkig.. maar die lucht is er nooit meer uit gegaan
 
Naast dat de toetsenborden (en muizen) van pc's een serieuze bacteriële bedreiging voor onze gezondheid beoogen, zullen de gereedschappen van musici een niet te onderschatten gevaar vormen voor de mensheid.... :-P
 
Ja, mijn broers en zussen zeggen iedere keer tegen me dat ik naar rook stink, daar ik nog steeds sigaren rook. Daarom ook ga ik binnenkort stoppen, mijn laatste sigaartjes oproken en dan niets meer kopen - qua roken dan - hahahaha:D:D

Je kan altijd nog voor de e cig gaan.. beetje wolken blazen in de studio :D
 
Dit vind ik een goede... ik moet mijn eerste synth nog aanschaffen, en zal er zeker, ook in aanwezigheid van de eigenaar, aan gaan snuffelen.... gewoon zeggen: "ik ruik even of er geen op sterven staande elektronica inzit!" Problem solved :-)
 
Onderstaande link had hier moeten staan. Gloednieuwe Behringer TD-3 AM die naar sinaasappel ruikt.
 
Ik ben wel heel benieuwd hoe de Behringer CAT ruikt dan.. :D
Ongeveer als de Puss Puss synth.

korglegginsdetail_web.jpg
 
Ruiken? Nee joh. Likken. Aan deze bijvoorbeeld, stiekem als de eigenaar niet keek, eergisteren :D

EDIT ***woops dat is PLOTS heel erg fout naar die VLAK voor me geposte broek synth ***


Schermafbeelding 2021-03-21 om 13.21.11.png
 
Ruiken? Nee joh. Likken. Aan deze bijvoorbeeld, stiekem als de eigenaar niet keek, eergisteren :D


haha.. leg dat maar uit als je je synth gaat ophalen en de eigenaar betrapt je terwijl je aan z'n synth likt en hij een glas water voor je aan het halen was..
:)
 
haha.. leg dat maar uit als je je synth gaat ophalen en de eigenaar betrapt je terwijl je aan z'n synth likt en hij een glas water voor je aan het halen was..
:)

helemaal nu in Corona tijden. Alhoewel ik al een tijd niet meer rook vind ik op zich tabak geur niet storend, geeft het vintage vleugje aan gear. De nicotine plak is wel een killer dat gaat overal in zitten, vooral in mixers is dat echt een issue.
 
Ik ging altijd in muziekwinkels swaffelend langs de instrumenten als niemand keek. was echt een hobby van me. Half Nederland heeft wel een synth in huis waar mijn geslachtsdeel overheen heeft gehangen. Leuke wetenschap en een goede anekdote voor mijn kleinkinderen later.

ik moet stoppen met midden in de nacht posten op fora. Morgen schaam ik me dood.
 
Mocht die nog stinken nadat je hem schoon heb gemaakt, dan een nachtje een bakje met schoonmaakazijn in je kattepis-synth zetten. Neutraliseert alle geurtjes ;)
En een dun laagje van alle printbanen weggeëtst?
 
Het is geen synthesizer maar het Solina String-Ensemble ruikt wel bijzonder, ook als het niet aan staat. Ik hoop dat Behringer die geur ook kloont.
 
Mijn synths stinken meestal naar verloren illusies en slechte financiële beslissingen.

Maar serieus, in mijn ervaring zijn het vooral mengpanelen die een geurtje kunnen hebben. En orgels. Zeker toen er een ontstoorcap op de 230V lijn in rook opging.
 
Ik heb ooit de fout gemaakt een 2e hands apparaat te kopen van iemand die rookt.
Getverderrie.
Die lucht.
Mensen.
Dat kan echt niet. Stop met roken bij electronica.
Toen ik net begon met werken mocht je nog op kantoor roken en als één van mijn collega's in het weekeind achter mijn PC had gezeten....
En echt weg krijg je die geur niet (uit een synth).
Ten minste, niet zomaar.
Ik heb van alles geprobeerd, schoonmaakazijn in een bakje, nacht over laten staan in een afgesloten bak etc. , maar ruik het nog steeds. Zeker als hij een tijdje aan staat.
Open maken gaat me te ver, maar ik denk dat je hem echt van binnen schoon moet maken om er van af te zijn.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top