Schakelbare patchbay - welke ?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.588
Ik wil ipv een 2e audiokaart of een adat converter, een schakelbare audio patchbay hebben, dus bijv 4 of 8 audio ins routeren naar 1 of meerdere outs / groepen.

Met een mixer kan dit maar ik wil geen beinvloeding van het audiopad.

Ik zag iets als dit, 4 stereo ins naar 1 stereo out of 8x mono in naar 2 x mono uit https://www.bax-shop.nl/analoge-digitale-patchbay/arx-audibox-qswitch-schakelbare-patchbay

(Goedkoop is anders overigens)

Is iets te beperkt naar wat ik zoek, iemand die wat aan kan raden?
 
Laatst gewijzigd:
Kan dat niet
Met
N gewone patchbay? En wat korte kabel...
 
De samson patchbay heeft schuifknopjes ;)
Ben benieuw naar n alternatief.
 
Ik ben op zoek naar total recall patchbay zodat ik nooit meer hoef te patchen in de studio waarbij ik bijna net zo snel ben als een ITB systeem. Google geeft volgens mij alleen super high end systemen. Maar er moet toch wel een semi pro variant bestaan inmiddels? Ik kon het iig niet zo 1,2,3 vinden.

Iemand die ze kent? Dank!
 
De synthesizer is opgebouwd met modulekaarten die op de matrix inprikken. Er is ook een db25 IO kaart. Als je alleen deze kaarten gebruikt dan heb je dus alleen autopatchbay functionaliteit, wat je zoekt.

We hebben de laatste tijd aan de kist en crowdfunding gewerkt. De campagne is recent goedgekeurd en gaat een dezer dagen live. Hier is een preview waarop alle commentaar welkom is.

22852126_1949498198640333_8620970995750997879_n.png


22861551_1949498405306979_6252734170580948110_o.jpg
 
Google geeft volgens mij alleen super high end systemen. Maar er moet toch wel een semi pro variant bestaan inmiddels? Ik kon het iig niet zo 1,2,3 vinden.

Ik heb ze ook nooit kunnen vinden en dat was de reden om het te gaan maken, en ik heb nog wat verder geteld dan 3 :P Ik persoonlijk heb altijd als doel gehad dat het betaalbaar moet zijn voor iedereen, zonder dat het rommel wordt. Soms tot mijn verbazing bleek dat mogelijk.

We zijn kort geleden ook benaderd door een High End fabrikant die de technologie wil afnemen. Ze komen zelf niet uit de de bedieningssoftware en de complexiteit van meerdere chips aan elkaar verbinden zodat je een grotere matrix krijgt.
Opmerkelijk was dat ze al testen hadden uitgevoerd met precies dezelfde matrix schakel chips als die wij inzetten. Uitkomst van hun testen was dat de chips dermate stil zijn dat ze geschikt zijn om kabels te vervangen. We hadden dat zelf al geconstateerd maar het was wel mooi dat het ook door een ander nog eens bevestigd is.
 
Mijn korte commentaar: probeer in je uitleg een beetje het onderscheid duidelijk te houden tussen X-Bay als patchbay en als synthesizer. Dat staat nu nogal door elkaar, zelfs in de opsommingspuntjes bovenaan je site. Ik begrijp dat dit onderscheid een beetje geforceerd is aangezien je enigszins beide functies tegelijk kan doen, maar je moet zorgen dat mensen zonder enige voorkennis snappen wat je verkoopt.

In dat kader: misschien mis ik gewoon helemaal in het begin een hoofdstukje dat inzichtelijk maakt wat je aanbiedt. Iets in het kader van

"stel je voor dat je alle patchmogelijkheden van je analoge modular kan vangen in 1 toverdoos. Met behoud van het volledig analoog signaalpad, configuratie en recall via software."
"Stel je voor dat je een analoge synth kan samenstellen zoals een auto in een computerspelletje. Een oscillator uit een Jupiter, een filter uit een Oberheim, een envelope uit een Korg...in elkaar te klikken in een paar minuten en met eindeloze routingmogelijkheden."

Of als je namen wilt noemen, zoals ik in het verleden zei: een Nord modular maar dan met een volledig analoog signaalpad.

Enfin, iets wat de mensen een beeld in hun hoofd geeft wat voor iets het is, zodat ze de latere info een plaats kunnen geven. Anders kan het wat vaag zijn wat jullie bedoelen met een analoge patchbay, insteekkaarten etc.
 
De eerste kop zou ook wel kunnen zijn synthesizer and/or auto patchbay. Wel minder dat het dan weer lang wordt.
Ik heb de google vertaling van je hoofdstuk een beetje aangepast en het erop gezet. Van nord modular was ik niet vergeten, was ook een goeie, daar begint de film mee en het staat ook in de tekst.
Serieus dank voor je bijdrage, ik heb per definitie geen blik van buitenaf en er is geen marketing departement ;) Dat het een apparaat is wat niet bestaat maakt het ook lastig er een compact label aan te hangen.
 
Belangrijk is zoals Nicolaas ook ongeveeer al een beetje benoemd is dat je een soort van probleem benoemd, of iets wat nu een onmogelijkheid is,
dat moet je een beetje uitvergroten. Hiermee creeer je aandacht, daarna introduceer je je oplossing, hiermee creeer je interesse.
Daarna licht je uitvoerig toe wat er allemaal meer kan, hiermeer creeer je behoefte.
Daarna bied je de mogelijkheid om tot koop overgaan, ofwel action.

Dit is ook wel de AIDA formule, Attention, Interest, Desire, Action.

Een bekende marketingformule die nog steeds goed werkt.
 
En anders iets met een dame in bikini, het TANIA model. Verkoopt ook. ;)

Demian heeft wel gelijk. Je moet de bezoeker bij de hand nemen, zeer snel wel enigszins concreet maken wat je in de aanbieding hebt (mbhv goede titel bv), maar vooral hem na een half minuutje lezen al het gevoel geven dat hij dit ding nodig heeft. Je hebt daar zeker al goede elementen voor in je teksten zitten. Beetje aan de volgorde sleutelen volgens de richtlijnen van Demian misschien?
 
Ik ben ook in de markt voor een patchbay en schakelbaar zou natuurlijk mooi zijn. Ik vraag me alleen af of dit ooit probleemloos zal gaan werken. Mijn gevoel - wat dat ook waard is - zegt mij van niet.

En over een 19 inch-rack patchbay - dbx PB-48, Neutrik NYS-SPP-L1 en Samson S-patch plus - lees en hoor ik positieve, maar ook negatieve verhalen. Vooralsnog denk ik dat de Neutrik de beste keuze is, maar een definitieve beslissing heb ik nog niet genomen. Ik zal er sowieso een aantal nodig hebben.
 
Belangrijk is zoals Nicolaas ook ongeveeer al een beetje benoemd is dat je een soort van probleem benoemd, of iets wat nu een onmogelijkheid is,
dat moet je een beetje uitvergroten. Hiermee creeer je aandacht, daarna introduceer je je oplossing, hiermee creeer je interesse.
Daarna licht je uitvoerig toe wat er allemaal meer kan, hiermeer creeer je behoefte.
Daarna bied je de mogelijkheid om tot koop overgaan, ofwel action.

Dit is ook wel de AIDA formule, Attention, Interest, Desire, Action.

Een bekende marketingformule die nog steeds goed werkt.


En anders iets met een dame in bikini, het TANIA model. Verkoopt ook. ;)

Demian heeft wel gelijk. Je moet de bezoeker bij de hand nemen, zeer snel wel enigszins concreet maken wat je in de aanbieding hebt (mbhv goede titel bv), maar vooral hem na een half minuutje lezen al het gevoel geven dat hij dit ding nodig heeft. Je hebt daar zeker al goede elementen voor in je teksten zitten. Beetje aan de volgorde sleutelen volgens de richtlijnen van Demian misschien?

Volgens mij zitten al die AIDA elementen er inderdaad in maar kan er aan de volgorde wel wat geoptimaliseerd worden. Grote stukken met media en al knippen en plakken is helaas niet mogelijk met de kickstarter tool, na plakken is alle opmaak weg, balen. Ik zou de rewards wel wat hoger willen hebben staan.

Ik ben ook in de markt voor een patchbay en schakelbaar zou natuurlijk mooi zijn. Ik vraag me alleen af of dit ooit probleemloos zal gaan werken. Mijn gevoel - wat dat ook waard is - zegt mij van niet.

Ik ben wel benieuwd waarom je je afvraagt of het ooit gaat werken. Dat heb ik me ook lang afgevraagd tot het uiteindelijk wel werkte. Het is analoge telefooncentrale techniek, ik heb niets fundamenteels nieuws bedacht. De toepassing is wel nieuw.

Hier een simpele maar complete demo met interne/externe connecties en midi integratie met andere software.

 
Totall recall patchbay, 4 x Motu 24io aan je computer hangen en al het patchen sla je op in je daw project. Nooit meer een kabel prikken of een compressor inserten.

De ondersteuning is wel aan het dood gaan ivm met de avb serie. Een setje avb 96 in en 96 outs kost de hoofdprijs.

Ik ben wel blij dat ik van de Patchbays af ben al heb ik er nog wel 1 gehouden om doormiddel van patchen wat gear van de Motu af te halen en aan een analoog mixertje te hangen.
 
Totall recall patchbay, 4 x Motu 24io aan je computer hangen en al het patchen sla je op in je daw project. Nooit meer een kabel prikken of een compressor inserten.

Het is niet mijn bedoeling je keuze af te kraken, kan ook niet want ten tijde van je aankoop waren er geen andere opties. Het verschil zit in AD/DA conversies, latency en niet geïntegreerd uitbreiden. Ze doen het op die manier omdat ze niet beter weten.
 
Ja ik ben het met je eens, Ad da conversies op mijn manier kunnen er een hele hoop worden. Ik heb getest met 24 keer da naar Ad conversie en het verschil wat ik met mijn oren kon horen tussen origineel en 24 keer erin en eruit kon ik niet horen. Mijn oren zullen dan ook flink minder zijn als een pro. Latency wordt weg gewerkt door ableton, en ja na een hoop conversies was noten inkloppen er niet meer bij maar daar was ook wel een oplossing voor.

Ik heb nog advies gevraagd aan een forumlid wat wat bekender is in deze materie en zitten denken aan analoge summing mixer maar uiteindelijk niet gedaan en alle analoge compressors en ander spul weg gedaan en dat is bij mij nu allemaal vst op een paar filters na. Toch zijn ze nog steeds ideaal om te gebruiken om al je synths, samplers en drums eraan te hangen, geen geprik alles hangt eraan.
 
Hey another nightcrawler ;) je zal mij in ieder geval nooit horen zeggen dat analoog beter is dan digitaal, het gaat om vrijheid, gemak en verder geen gezeik. Als je dan toch (ook) analoge spullen hebt dan vind ik het persoonlijk wel zaak daar zo optimaal mogelijk mee om te gaan.

Ondertussen nog een nieuw diagram gemaakt voor een overview

22885829_1950122368577916_2784051117882821337_n.png
 
Ik ben wel benieuwd waarom je je afvraagt of het ooit gaat werken. Dat heb ik me ook lang afgevraagd tot het uiteindelijk wel werkte. Het is analoge telefooncentrale techniek, ik heb niets fundamenteels nieuws bedacht. De toepassing is wel nieuw.
Bij een simpele patchbay is er al gauw effect op de sound (crosstalk, ground loops, etc.) en dan moet dat bij de X-Bay - die veel complexer is - lijkt mij nog gauwer een probleem zijn. Bovendien lijkt me de kans op uitval bij de X-Bay (veel) groter dan bij een simpele patchbay. Misschien ben ik te sceptisch, maar ik wil / moet het eerst zelf in mijn studio zien / horen.
 
Back
Top