Kleinste "line to headphone" plug / amp op batterijen

pip

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2008
Berichten
1.215
Locatie
Delft
Heeft iemand misschien tips voor het volgende:

Ik heb een Yamaha Reface YC die - bizar genoeg - veel beter klinkt als ik hem mono aansluit op een mixer en vervolgens luister met koptelefoon, dan wanneer ik direct in stereo luister met koptelefoon. In stereo klinkt het Leslie effect nogal kunstmatig.

Nu heb ik me wel eens afgevraagd of er een kleine, betaalbare oplossing is voor het op hoofdtelefoon beluisteren van een mono line out. Liefst iets passiefs (als dat überhaupt mogelijk is) of op batterijen.

Bijvoorbeeld zo'n Vox amplug, die qua formaat en design perfect is, maar dan eentje die geen amp simulaties heeft ingebouwd. (Het is erg moeilijk uit te vinden of zo'n guitar headphone amp echt helemaal ongekleurd het geluid doorgeeft!)

Suggesties zijn welkom!
 
Met een beetje mengpaneel kan je zoiets prima oplossen maar lijkt een beetje overkill.

Echter, zo'n kleintje zoals bv een Mackie VLZ3-402 (of vergelijkbaar) is erg handig om te hebben. signaal wat versterken, beetje eq'n, ...
2dehands kosten die echt niet zo veel. Zelf ooit 35 euro voor een 402 betaald en die doet het nog steeds uitstekend ... en wordt voor diverse doeleinden gebruikt.

bij het digitaliseren van cassettes, vinyl, klank bij videoopnames,, sub mixer op podia,...

91XJykFbotS._SY450_.jpg
 
Jup, precies deze heb ik en gebruik ik nu. Maar het voordeel van de Reface, dat je er zo makkelijk mee op de bank op kan spelen, is dan een beetje weg. Denk dat ik eens zo'n headphone amp van Vox ga proberen (hopelijk is de Clean versie ook echt clean) of ik neem die van Electro Harmonix.

Alternatief voor dit specifieke probleem is een "stereo naar mono" plugje, maar die zijn moeilijk vindbaar en vraag is of gesumde stereo hetzelfde is als mono line out.
 
Ja, is het proberen waard idd.
 
Neem gewoon een Fischer Amps In-Ear Monitor BP, sluit maar 1 kanaal aan en zet de amp op mono. Dan krijgt je op mini jack een mono signaal op L&R. Of is dat niet wat je bedoelt?
 
Volgens mij doet die inderdaad het karwei, maar is de prijs vrij fors. Zit op het moment te dubben tussen die ene versie van de AmPlug, of de EHX headphone amp, of de Bastl mixer. Allemaal lijken ze mono om te zetten naar "stereo", is het formaat beperkt, en werken ze op batterijen
 
Back
Top