Weg met de tr8 aira look!

idd mooi met oranje leds.. zou dit wel door een pro laten doen, waarsch. mini SMD leds loodvrij gesoldeerd.. als je geen ervaring hebt hiermee zou ik er vanaf blijven.
 
idd mooi met oranje leds.. zou dit wel door een pro laten doen, waarsch. mini SMD leds loodvrij gesoldeerd.. als je geen ervaring hebt hiermee zou ik er vanaf blijven.

dank je , ik heb idd geen ervaring met solderen dus zal een pro aanspreken :halleluja
 
het zijn erg kleine rotdingen. Ik heb getwijfeld om te doen, heb een SMD soldeerstation in huis maar nog niet gedaan...
Ik had nog 2 synthforum collega's over de vloer en één ervan was zeker onder de indruk van mijne. Hij is niet te fotograferen. Ziet er mooier uit dan de foto's en ik vond die overlay net wat té gek van kost (want invoer kan je idd al bijtellen)
 
Het is een behandeling die ik zeker niet aan ieder apparaat zou geven, maar deze TR8 zag er gewoon overtuigend als een rotgebruikt exemplaar uit, net zoals een tot de tanden versleten 303. Het effect was best toen hij uit stond, maar het feit dat het ding in tegenstelling tot zijn looks doen vermoeden nog perfect werkt is natuurlijk ook iets waard. Lekkere huisvlijt, reliced TR8. :)
 
Detail foto.

i3f7rn.jpg
 
ik heb enig opzoekwerk gedaan en als ik het juist heb dan gebruikt Roland voor TR 8 de 0603 (1608) smd led met een voltage tussen 3.0 en 3.4 v.
de oranje leds die ik online vind hebben een voltage tussen 2.0 en 2.4 v
ikzelf kan deze modificatie niet uitvoeren en vrees ook dat als er geen oranje leds bestaan die het voltage van de originele leds hebben de transistors ook dienen vervangen te worden. indien dit niet word gedaan worden de leds dan beschadigd. of zijn ze dan gewoon minder fel als de originele leds ?
 
Er is iemand die de leds gewijzigd heeft, misschien kan je ff googll'n en het hem vragen?
Wat ook nog kan is er condoompjes over doen (ik lach niet) of een kleurenfilter er over (je weet wel, van een oude par lamp) - in (oude) autoverlichting gebruiken ze zulke lamp condoompjes met kleuren.
Ik heb er al mee geexperimenteerd. Ik wou toen vooral MINDER fel licht. Heb ze daarom aangestipt met een zwarte watervaste stift, dat resultaat op de multi color leds (de onderste) is wat té: ik zie nu niet meer wel pattern ik kies (of welk er speelt) want de leds branden dan even fel. Wordt dus nog wel eens vervolgd
 
Dat wrijf je er zo af met alcohol. Of zelfs zonder, met n doekje.
 
Zal het ééns navragen bij Jamie Downings de man achter de overlays , de foto komt tenslotte via zijn synthgraphics webpage .Hij is ook actief op Facebook in de Roland aira crew groep , heb hem persoonlijk via pm gecontacteerd i.v.m de levering van mijn overlay maar tot nu toe heeft hij nog niet gereageerd . Er is wel een kerel in die groep die de groen leds heeft vervangen door paarse en witte , die hebben dezelfde voltage als de originele groene maar vind ik even lelijk :) . Heb ook even Roland zelf gecontacteerd ,of zij eventueel de mod uitvoeren en als ik negatief antwoord krijg ken ik ook nog de technieker van Turnlab , die heeft me al ééns verder geholpen . Ben nu ook niet van plan om er fortuinen aan te besteden dus éérst de komst van de overlay afwachten , inmiddels hoor ik graag jullie ideeën en of alternatieven aarvoor voor de voorgaande al hartelijk dank
 
Back
Top