Audio merger?

nicovv

Stamgast
Lid sinds
16 november 2006
Berichten
146
Locatie
belgie
Om 2 ingangen in een bepaalde opstelling te sparen, ben ik op zoek naar een eenvoudig apparaat om 2 stereo signalen te mergen naar 1 stereo signaal (met zo een zuiver mogelijk behoud van signaal als mogelijk).

De goedkoopste oplossing is waarschijnlijk een kleine behringer mixer, op zich niet zoveel ervaring met het merk maar ik ken de reputatie wel een beetje...
Als de boel niet overstuurd wordt, denken jullie dat dit qua kwaliteit te doen is?

Als alternatief kwam ik het duurdere Rolls MX 28 tegen, wat exact lijkt wat ik nodig heb.
Iemand ervaring hiermee, of suggesties voor andere hardware?


Alvast bedankt!
 
Klopt, maar ik had liever een stereo output gezien.
Ik had het idee om 2 stereo effect returns (waaronder bvb. ook pingpong delay) te herleiden naar 1.
Ik vermoed dat ik dan beter met een stereo output zit?
 
Die Splitmix4 is hier lokaal verkrijgbaar blijkbaar, dus ga ik even uitproberen.
Thanks;)
 
Wat Cybermax zegt is een optie als je met de soldeerbout uit de voeten kan.
Gain loss kan je met je mixer opvangen.
 
Neutrik patch bay en je hebt stereo van twee kanalen naar 1 kanaal. twee units dus 4 stereo naar twee stereo. moet je niet de grijze input gebruiken.
 
Ik heb het ooit veel eenvoudiger opgelost, lijkt op wat DRe al zei: Behringer Patchbay en gewoon botweg de 2 outputs aan elkaar hangen.
 
Ik heb het ooit veel eenvoudiger opgelost, lijkt op wat DRe al zei: Behringer Patchbay en gewoon botweg de 2 outputs aan elkaar hangen.

Doet moet je dus NOOIT doen! Het kan zijn dat het toevallig goed gaat, in de zin dat het niet kapot gaat, maar de uitgangen die je zo aan elkaar knoopt worden belast op een manier waar ze nooit op berekend zijn. Een eenvoudige stelregel is dat een uitgang belast moet worden met minimaal 10x de uitgangsimpedantie. De simpelste manier om van twee uitgangen één te maken is, zoals cybermax ook aangeeft, met een paar weerstandjes. Maak gewoon een Y kabel met de weerstanden in de pluggen.
 
Ik heb hiervoor in het verleden gekozen voor een MX882 line mixer/splitter van Behringer. Doet zijn werk prima, en die van mij ruisen/storen absoluut niet. Deze zijn echt stil. Je kunt ze als mixer en/of splitter inzetten. Ik heb hem als mixer ingezet voor mijn returns naar mijn mengpaneel, met 6 mono sends (met erachter 6 FX processors met stereo in=12 inputs) en 4 stereo returns had ik returns tekort. Dit heb ik opgelost met de minder belangrijke FX niet rechtstreeks naar de tafel te routen, maar via de line mixer. Zo heb ik 6FX processors met 12 uitgangen op 4 stereo returns.
 
Back
Top