Elektron Analog Heat icm Overbridge in Ableton Live

Ensemble

Ouwe rot
Lid sinds
13 juni 2003
Berichten
1.626
Geen idee of er al veel mensen zijn die zowel een Analog Rytm of een A4 hebben in combinatie met een Analog Heat en deze combi via overbridge (OB) gebruiken binnen hun DAW. Van OB wordt ik voor zover ik het alleen gebruik voor de AR als vst in Ableton Live wel gelukkig. Dit werkt eigenlijk vooralsnog redelijk probleemloos. Problematischer wordt het zodra ik naast de AR de EAH via OB in het geheel probeer te integreren. Als ik bijvoorbeeld achter de AR de AH probeer te activeren of gewoon simpelweg de AH op de masterbus gooi om het geheel iets op te beefen krijg ik voortdurend de volgende melding: "The paired device is disconnected! connect or power on this device or unpair it to select another device".

Volgens mij staat verder alles wel correct ingesteld in de control panel. Heb het op verschillende buffer sizes geprobeerd. Ob mode staat aan want de control panel herkent beide apparaten (AR en EAH) ook.

Iemand soortgelijke ervaringen en of suggesties?

Mijn dank is groot.
 
Gebruik je een hub en is dat een mtt hub? Anders gaat het niet werken.
 
Ja ik ben bang dat dat het probleem is. Morgen direct zo'n overhub bestellen dan maar.

Dank mannen!
 
Er is op Elektronauts een topic over welke hubs wel en welke niet, Overhub is ook niet zonder problemen(vnl Mac qua gedoe). Leuk man, computers :D
 
Dat OB is echt niet goed voor mijn bloeddruk, het ene moment ben je zo blij als een kind om vervolgens compleet gedesillusioneerd fora af te struinen naar een wél werkende modus. Ik heb nu maar even beide apparaten aan de USB poorten van mijn Mac zelf gehangen. De afgelopen 30 minuten deed alles het ineens weer wel.. laten we morgen zien hoe de vlag er bij hangt? Ik werk namelijk wel op een Mac:) En die topic zal ik eens opzoeken.

Ari vedecci
 
Overhub werkt bij mij prima op de Mac. Zo goed dat het het enige Elektron apparaat is dat ik nog heb :D
 
Hier alleen met een usb micro kabeltje en de elektrons op de beide buitenste poorten. Eerste gen usb 3.0 poorten op de Mac vinden de Overhub maar matig
 
Het is een fijn, degelijk hubje en omdat mijn oude Macje maar USB2.0 heeft helpt het wel mee als ik meerdere data-hongerige apparaten op USB aan moet sluiten. Beter dan die Sweex rommel in elk geval.
 
Als ik de AR en AH op de Imac's eigen USB 3 poorten aansluit werkt het toch ook niet, dat is toch wel raar? Het is een nieuwe Imac, model eind 2015. Voegt zo'n Overhub dan iets extra's toe, zelfs ten opzichte van de Imac's eigen USB poorten?
 
Back
Top