DI met link functie?

theGmus

Stamgast
Lid sinds
18 april 2006
Berichten
116
Locatie
Amsterdam
Hi, Mijn MotifXf heeft geen gebalanceerde uitgang. ik wil graag een oplossing om hem gebalanceerd aan te sluiten en tegelijkertijd een monitor mix te kunnen maken.

Nu had ik zelf de volgende opties bedacht.
1>Een 2 kanaals DI met een link functie aanschaffen. De gebalanceerde uitgang naar de FOH sturen en met de link naar de eigen monitor mixer.

2>twee 2 kanaals DI's aanschaffen zonder lijn functie. De Line out via één DI naar FOH, De phones uitgang van de synth via de andere DI naar de monitor mix.

3> ?


Wat is wijsheid? iemand een idee wat de beste zijn en waarom? Ik neig zelf naar de eerste optie omdat ik graag met zo min mogelijk gear rondsleep. Maar misschien is dat niet handig, ik zie namelijk dat de top line DI's geen link functie hebben en dat zal ook wel niet voor niks zijn.
 
Een actieve splitter is misschien handiger: 1x in naar 2x uit? Hang die achter je DI.


Dat zijn 2 kleine kastjes, als je een beetje handig bent monteer je ze op een plaat of in een doos, zodat je maar een object moet rondslepen.


Mvg.


CoolRunnning
 
Een actieve splitter is misschien handiger: 1x in naar 2x uit? Hang die achter je DI.


Dat zijn 2 kleine kastjes, als je een beetje handig bent monteer je ze op een plaat of in een doos, zodat je maar een object moet rondslepen.


Mvg.


CoolRunnning

Thanks,
Heb je dan in principe niet hetzelfde resultaat als een actieve DI met link uitgang?
 
Is nou niet echt een bijster ingewikkeld probleem toch? 99% van de DI's hebben een 'thru' / 'parallel out'...ofwel een directe doorvoer van je ongebalanceerde sound. Neem voor je Motif of welke synth dan ook een passieve DI. En neem een goede anders ben je zo een deel van je sound kwijt. Een Radial ProD2, een Radial JDI Stereo of een JDI Duplex (de laatste 2 hebben er Jensen trafo's inzitten...waanzinnig wat dat doet met je sound!)

Nogmaals 99,9% van de DI's hebben allemaal een directe doorvoer van je sound. Bijna nooit het 'link'...of link staat voor een andere functie dan die jij nodig hebt. Nogmaals een 'thru' of 'parallel out'
 
Back
Top