Sync / clock vraag hardware en DAW

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.717
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hallo

Gisteren met mijn broer aan een track aan t sleutelen. Ik laat hem aan de slag in ableton, en probeer dan met de hoofdtelefoon iets voor te bereiden dat we kunnen toevoegen.
Ik heb behoefte aan een gelijklopend tempo, maar dat onafhangkelijk van elkaar te starten en stoppen is.
Hij werkt dus onafh in ableton, en ik start stop of gebruik een output van clock die dus altijd loopt om in t ritme te zitten, zodat ik een fader open kan gooien en mee sync in de mix loop.
Als dat ban bevalt kunnen we dat opnemen.
Dus een soort van live jam die onafh van broer zijn play of stop in ableton toch het ritme geeft.
Ik dacht al aan een externe clock maar dan is t de vraag of ableton netjes bij elke start stop van ableton meehuppelt.
 
jij hebt meerdere (n0n)x0xb0xes toch? je kan dit met n0nx0x doen. maak dat je een goede master clock hebt, die altijd aan staat, gebruik 1 x0xb0x als start stop voor ableton., een andere x0x voor start/stop van de gear waar jij mee gaat spelen. via func+start kan je deze onafhankelijk van elkaar aan of uit zetten, mee met de beat. ( = het principe van Mungo Sync: http://mungo.com.au/syncZ.html )
of ableton helemaal netjes zal meelopen hangt een beetje af van veel factoren, als je geluk hebt wel :)
 
Back
Top