GEZOCHT eigenaren Akai S700

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
De Akai S700 is in diverse rom-versies op de markt gebracht. Alle machines met serienummer 202xx.xxxxx en hoger hebben de verbeterde rom-versie. Alle S700's met productiedatum voor februari 1987 bezitten software die editen via Atari niet goed ondersteunen.

Hoogstwaarschijnlijk dient zich de mogelijkheid voor om de oudere rom te vervangen met een nieuwe. Of het goed werkt ga ik de komende dagen testen. Als alle functies werken dan ga ik een grotere hoeveelheid versie 2.1 rom voor de S700 laten bakken. Laat even weten of je geïnteresseerd bent, zal niet meer dan 15 à 20 euro gaan kosten incl. verzending binnen Nederland. Op is straks wel op!

Het is de bedoeling om een panel te ontwikkelen in de CTRLR omgeving. (CTRLR.org) voor deze en de keyboardversie, de X7000, zodat editen en controle middels sysex mogelijk wordt voor deze pracht 12-bitter!

Medemogelijk gemaakt door MatthewLeBlom!

Laat weten of je een V2.1 rom voor je S700 wilt hebben.
 
Zou je niet liever op zoek gaan naar een s900 of s950? Zelfde 12bit sound... maar veel meer mogelijkheden, meer geheugen, normale diskettes ipv die armzalige quickdisks met ruimte voor maar 2 samples. Ik heb vroegah ook een s700 gehad (eentje met uitgebreid geheugen zelfs) maar had pas een 'wow!' moment toen ik een s950 kocht.

M'n ervaring met CTRLR is ook dat het best CPU vreet als je een panel wil draaien als VST... Al dat moeilijke gedoe.. een s95x bedien je razendsnel met z'n eigen knoppies en data-wheel (kkkkrrrrrrrrr........) :)
 
Laatst gewijzigd:
De S700 klinkt anders, in mijn beleving mooier.

In mijn vroege jaren had ik een S1000, twee S700's en een MPC 60, maar de beste sound haalde ik met stip uit de S700.
Daarna kocht ik een S900, maar die was toch weer anders dan ik had verwacht.

De S700 kan via een Atari met een request programma alles in een keer op een atari diskette oversturen, en dan is het een total recall sampler.
 
De S700 kan via een Atari met een request programma alles in een keer op een atari diskette oversturen, en dan is het een total recall sampler.

Daarom kocht ik een Atari!
 
De S700 klinkt anders, in mijn beleving mooier.

In mijn vroege jaren had ik een S1000, twee S700's en een MPC 60, maar de beste sound haalde ik met stip uit de S700.
Daarna kocht ik een S900, maar die was toch weer anders dan ik had verwacht.

De S700 kan via een Atari met een request programma alles in een keer op een atari diskette oversturen, en dan is het een total recall sampler.


Wat is de naam van deze Atari request programmer aub? Ik ben met je eens, de S700 heeft een apart geluid. Heel warm, robust, karaktervol.
 
Hi Enzo, a tip from my Youtube channel led me to this forum. I don't speak Dutch but as far as I understand you can reprogram the Akai S700 OS to 2.1? I don't know what the different versions do exactly but I need something that will make my sampler support sample dumps in both directions. If you can help me please send me a PM.

This is the link that brought me here:
 
Back
Top