Originele mc303 reclame

A hardcore techno kit with aggressive drumsounds straight from rotterdam!

Jaja dat was wel de verkoop oneliner die het voor mij destijds had gedaan :D Gelukkig heb ik deze reclame destijds nooit gezien en deed ik het met scream tracker!
 
ik zou er zo een kopen ;)

maarja, toen ik er op stond te kwijlen kwamen de eerste korg electribes uit, ben ik daarvoor gegaan.
niet veel later nog een 2dehands MC303 gehad, maar na 1 week terug verkocht, en met de centen een DX7 gehaald, die jammer genoeg ook alweer verkocht is.
 
ik heb er ook een gehad toendertijd. Het was heel wat, alle coole synth sounds en 808 en 909 sounds in 1 box ipv oudbollige presets. En ook nog een X0X sequencer er in.. Cool toch? :)
 
Goed dat ze op 5:30 erachter kwamen dat hij zijn vest maar weer aan moest trekken :)

En over uit- en aantrekken gesproken; staat er een naakte chick naast de camera of moet hij werkelijk iedere zin van een flipover lezen o.i.d.?

Godzijdank heb ik toentertijd een DJX gekocht :/
 
haha, ik was dat ding al weer bijna vergeten.
Jaren geleden was ik op zoek naar mijn eerste drumcomputer, en bij de Rock Palace hadden ze deze 2e hands staan. Hij werd daar aangeprijsd als "professionele drumcomputer met ingebouwde legendaaarische 303" ofzoiets. Okee, ja wist ik veel.
Ik heb er nooit iets mee kunnen doen omdat ik het ding niet snapte, maar achteraf bleek dat er een functieknop gewoon niet werkte. Die heb ik toen laten repareren en meteen verkocht, want de ondertussen aangeschafte tr-606 (die nog minder dan de helft kostte) kon ik wél mee overweg.
 
Ik had een MC-303 als ie helemaal nieuw was, gekocht in Terneuzen. Heb ze straks geruilt tegen een MC-202, tenzij de MC-303 toen duurder was tweedehands.
 
Goed dat ze op 5:30 erachter kwamen dat hij zijn vest maar weer aan moest trekken :)
:D


En over uit- en aantrekken gesproken; staat er een naakte chick naast de camera of moet hij werkelijk iedere zin van een flipover lezen o.i.d.?
:dubbel::dubbel::dubbel:
 
Ik ben er toendertijd ook ingetrapt, gekgemaakt door de hype in Future Music en Sound On Sound. Dat was een dure maar goede les... nooit meer een Roland!
 
Ik ben er toendertijd ook ingetrapt, gekgemaakt door de hype in Future Music en Sound On Sound. Dat was een dure maar goede les... nooit meer een Roland!

Over het algemeen doen ze niet zo aan hypes bij SOS volgens mij....maar misschien was dat toen nog anders. Future Music kon je niet altijd even serieus nemen nee. Bijna alles was wel fantastisch wat daarin getest werd :D

OT: heb er nooit een gehad en waarschijnlijk heb ik er ook niet veel aan gemist. Toch zal je ook hiermee, mits enig talent, best leuke dingen kunnen doen.
 
Eigenlijk moeten alle fabrikanten net als op de sigarrettenpakjes van die nare foto's erop plakken hoe het met je af kan lopen als je er gebruik van maakt. Hier zo'n foto bij van iemand die zijn hele xox en juno serie verbrand heeft omdat de mc303 deze zou vervangen. De persoon zet dit product aan en dan zijn , totaal ontredderde, haren uit zijn hoofd trekkende blik.
 
Ik gebruik hem nog steeds, de MC303 en ben er tevreden mee. Heb ook de EA1 en EA1MKII gehad en ook de DJX en DJX2. Allemaal puike bakken.:D
 
Misschien lachen we binnen 20 jaar ook zo hard met die Behringer synth
die voor een appel en een ei alle andere analoge polysynths overbodig maakt... :D
 
Ik gebruik hem nog steeds, de MC303 en ben er tevreden mee. Heb ook de EA1 en EA1MKII gehad en ook de DJX en DJX2. Allemaal puike bakken.:D

Zo zie je maar weer het gaat niet altijd om het gereedschap maar wie en hoe je het gebruikt:mega:!
Ps: kan stiekem ook geen afstand doen van een jx-305, ook zo'n groovebak.
 
Zo zie je maar weer het gaat niet altijd om het gereedschap maar wie en hoe je het gebruikt:mega:!

Daar ben ik ook van overtuigd....talent komt altijd op de eerste plaats. Als je Juan Atkins of Jeff Mills een MC 303 in handen geeft dan zullen veel mensen nog staan te kijken denk ik wat je er mee kunt. En gaan de 2 hands prijzen waarschijnlijk weer stijgen :D
 
Zo zie je maar weer het gaat niet altijd om het gereedschap maar wie en hoe je het gebruikt:mega:!
Ps: kan stiekem ook geen afstand doen van een jx-305, ook zo'n groovebak.

Die zou ik ook nog wel een keer willen hebben, de JX305.
 
Ik gebruik hem nog steeds, de MC303 en ben er tevreden mee. Heb ook de EA1 en EA1MKII gehad en ook de DJX en DJX2. Allemaal puike bakken.:D

EA1 en ER1 heb ik allebei best veel plezier van gehad. Voor het geld waar ze voor gaan vind ik het ook zeker geen afraders. DJX ziet er kinderachtig uit, maar als je gewoon veel speelplezier en veelzijdigheid wil hebben, is het best een leuk ding.

Als beginner (niet dat ik bijna 20 jaar later meer dan beginner ben) was ik er enorm blij mee. Later bedenk je je dat je voor het geld iets anders /"beters" had kunnen kopen, maar daar had ik toen misschien niets aan gehad, omdat ik het niet had begrepen en het minder veelzijdig was.

De MC303 heeft me toen echter nooit geïnteresseerd. Vond hem toch nog iets te ontoegankelijk of zoiets. Maar kan me heel goed voorstellen dat het veel mensen de 'instapper' in onze hobby is geweest. Dat is toch best waardevol?
 
https://soundcloud.com/infosphere/303-liveset-2-tryout

Dit heb ik er een paar jaar geleden mee gemaakt, vond t best een leuk bakkie voor wat ie kon doen, maar raakte er wel weer snel op uitgekeken as usual...heb nu een MC-505 staan, maar op de een of andere manier ben ik daar wat minder creatief mee.
 
Back
Top