Ensoniq EPS

LaHousse

Housse Groove
Lid sinds
10 september 2001
Berichten
52
Locatie
Breda
Thuis heb ik hier ook nog een Ensoniq EPS sampler waar de floppy drive van stuk is en omdat die sampler pas start na het laden van een OS-disk kan ik er nu niets meer mee... de floppy drive die ik zoek is van het type Sony DD, wie heeft er een tip voor mij... het apparaat is van het bouwjaar 1988.
 
Nog even dit,
Dit zijn de type floppy drives die ik zoek!

Original EPS and 16-Plus

Sony MP-F 420-2
Sony MP-F 520-2
Panasonic JU-257A - 303P
:confused:
 
pc dumpdag 20 oktboer amsterdam RAI?

en ook niet gevraagd in de muziekwinkel of ze dar wat voor je konden betekenen?
 
Hmm, die PC dump dag is misschien wel een goed idee...
In de winkels kun je ze niet meer bestellen....

Vrgr, Peter
 
het is wel zoeken dan, maar geef dan ook echt niets meer dan een geeltje uit aan die dingen
 
ja maar aangezien je er alles voor over hebt om m weer te laten werken, mag t altijd meer zijn...

het is dat een nieuwe drive voor 35 al te koop is vandaar...
 
Het is niet altijd gezegd dat een nieuwe floppy drive daadwerkelijk gaat passen.
Ik zou maar even nakijken wat voor connector (hoeveel pins) erop zit.

Ik heb bijvoorbeeld een PC gehad (een 486) waarvan de diskdrive kapot ging.
Heb toen een nieuwe drive ervoor gekocht om er vervolgens achter te komen dat de originele connector smaller was!
En dat type floppy drive was natuurlijk nergens meer te krijgen, zelfs niet op de PC dumpdag of op de HCC dagen.
 
klein momentje heren !!

klein momentje heren !!

Er zijn grote verschillen tussen hd en dd drives !!! Deze zijn zowieso niet copmpatible. Sorry maar een HD drive in je sampler kun je echt wel vergeten !

Voor 1992 gold er ook nog een andere standaard voor DD Floppydrives. Deze oudere standaard drives zijn te vinden in MSX-2's, XT's, (misschien Atari & Amiga hoewel ik geloof dat deze weer een andere standaard gebruikten...).

Ik zou zeggen koop een oude strontcomputer voor een tientje en probeer het eens. Vaak hebben ze in 2e hands winkeltjes nog antieke computers staan.
 
Dat is een goeie, een Philips MSX floppy drive zou dus kunnen werken?
Dat is mooi, er is binnenkort hier een rommelmarkt in Breda,... zal eens gaan snuffelen;)

Thanks!
 
Of amiga 500 of atari st (wel externe drives). Dan hebbie denk wat meer geluk.

Ik heb een dss1 gehad met defecte drive. Daar zit nu een amiga drive in. :)
 
Re: klein momentje heren !!

Re: klein momentje heren !!

murphi schreef:
Deze oudere standaard drives zijn te vinden in MSX-2's, XT's, (misschien Atari & Amiga hoewel ik geloof dat deze weer een andere standaard gebruikten...).

Ik zou zeggen koop een oude strontcomputer voor ........

MSX-2, strontcomputer????? grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Nogmaals: Ik heb slecht geslapen.. Ik zoek geen ruzie, maar een MSX-2 een strontcomputer noemen is toch wel heel erg...
 
Haha, jij hebt ook een slecht humeur :)


Twin, hoe klonk die DSS1? Die sampler heeft toch één van de beste filters?
 
Ho, ik heb nog zo'n MSX 1 gekregen voor mijn verjaardag (dacht in '85) toen was hij net uit, en ik weet nog dat ik 4 of soms 10 blz zat over te tikken uit een MSX blad om dan een ping pong spelletje te kunnen spelen.... dat waren nog eens tijden...8o)
 
neeee msx is geen strontcomputer !!!

neeee msx is geen strontcomputer !!!

Hej hallo nee msx is zeker geen strontcomputer !!!

Ik ben vroeger superlang helemaal msxfreak geweest, ik heb ze zo ongeveer allemaal gehad (inclusief de zeldzame Sony HBG900D en Panasonic Turbo-R(what a machine...)) en ik was een van de eerste die met volle trots een 32 MB SCSI Harddisk aan zn MSXje hing !

Ik heb zelfs nog demos ge-code en een diskmagazine opgericht enz enz enz...

Met strontcomputer refereerde ik dus naar die XT ;)
 
De DSS1 is wel leuk als je op bodybuilding zit. Dat kreng weegt 25 kilo ofzo. Zeer weinig geheugen voor samples maar kan er wel aardige sound uit toveren. De filters zijn erug goed als je zeer zware bassen uit de machine wilt toveren. dat kan ie goed. Maar alle sounds lijken op elkaar en het programmeren is een probleem.

Het is wel een leuk apparaatje voor erbij. kost ongeveer 650 gulden op de markt. En dat is niet duur. (want het is tevens een goed master keyboard.)

Maar zoals ik al zei dat kreng is veel te groot.
 
Back
Top