Arturia beatstep pro

Even een beginners vraagje tussendoor... Ik heb mn spullen meer dan een jaar niet meer aangeraakt en zou nu graag de beatstep pro (master) mn xoxbox mee laten syncen (slave) via midi. Beatstep staat op Internal, xoxbox op Pattern midi sync. Alles staat op midi kanaal 1 (beide apparaten). Beatstep pro midi out > verloopkabel > midi kabel > xoxbox midi in. Kabel en xoxbox werken, als ik ze met ableton aanstuur werkt het meteen, alleen met de beatstep heb ik het nog niet voorelkaar. Alle updates die via Arturtia Midi control center binnen kwamen erop gezet.

Heeft iemand nog tips waar ik dan verder naar moet kijken? Ben het ff kwijt en moet er opnieuw in komen.
 
heb je in het vst window wel dat hij uitstuurt geselecteerd. heb je dat kanaal 1 via dit panel gedaan? . mss ook even proberen op hardware zelf door de bovenste seq te kiezen "groen is dat" daarna op channel te drukken (dat is 2 knoppen boven de play pauze button) vast houden en in de seq. loop step sequens nummer 1 in te drukken. dan licht deze groen op. nu zou hij het moeten doen. heb je de midi stekker niet toevallig in het dinsync gaatje gestopt? of heb je de dinsync stekker gebruikt inplaats van de midi stekker .. 1 is grijs dinsync en de ander is zwart midi.
 
heb je in het vst window wel dat hij uitstuurt geselecteerd.
Nee heb ik niet zien staan.
heb je dat kanaal 1 via dit panel gedaan? .
Ik heb bij Device settings, Midi Channel alles op 1 gezet
mss ook even proberen op hardware zelf door de bovenste seq te kiezen "groen is dat" daarna op channel te drukken (dat is 2 knoppen boven de play pauze button) vast houden en in de seq. loop step sequens nummer 1 in te drukken. dan licht deze groen op. nu zou hij het moeten doen.
Inmiddels ook gedaan, nog geen resultaat.
heb je de midi stekker niet toevallig in het dinsync gaatje gestopt? of heb je de dinsync stekker gebruikt inplaats van de midi stekker .. 1 is grijs dinsync en de ander is zwart midi.
De fysieke attributen moeten werken, anders kon ik de xoxbox niet met ableton syncen. (zwart verloop stukje)

Waar kan je precies het MIDI uitsturen aanvinken? Device settings?
 
deze link voor midi uitsturing is idd niet bij seq 1 en seq 2 alleen voor individuele pad control drums. niet van toepassing dus.
kan je niet een default (onder factory projects) laden van in het begin.
 
Ik heb met veel analoge synth apparaten dat er en ringnoise ontslaat met de beatstep pro als ik hem aan een computer hang als adapter. nu doe ik een usb powerstation als voeding waar ik dat niet heb. maar hoe doen andere dit?

deze brom noise heb ik ook als ik het volume op nul heb staan.

dit gebeurt bij gate trigger en cv .
 
Is dat het drievoudige driehoekige connector aansluiting. Die zit nog in de doos. Ga ik proberen.
 
Ik heb vandaag een Beatstep pro besteld (dus die zal binnen een paar dagen binnen zijn).
Ik wil daar verschillende apparaten mee aansturen via Midi. De beatstep heeft maar 1 midiout dus daar wil ik iets van een distributie op aansluiten. Nu zag ik een een oplossing van Gaz Williams op YT (door een belkin hoofdtelefoon distributie aan te sluiten waardoor je weer 4 3,5/midi kabels moet hebben), maar dat lijkt mij de minst fijne oplossing. Mede daar die kabels heel moeilijk te verkrijgen zijn.

Ik denk meer om de midi uit te gebruiken en die met een dedicated aparaat te verdelen.
Nu heb ik wel een A880 (wat een goede oplossing lijkt), maar die zit in mijn rack geschroefd en aangesloten, niet echt mobiel dus. En ik wil ook 'on the road' een klein setupje mee nemen.

Zou een midi thru boxje werken?
Ik heb namelijk mijn oog laten vallen op de Miditech Midi Thru 4 / Filter box
http://miditech.de/en-248-produkte-midithru
Nu wordt deze gevoed door het masterkeyboard. En daar heb ik mijn vraagtekens. Is de beatstep in staat om via 3,5jack->midi de Miditech kunnen voeden?
 
Firmware Update 2010

Firmware Update 2010

Er is een update voor deze controller maar ik krijg de update niet geïnstalleerd. Ik heb ook arturia controle centrum (afkorting ACC ) ge-updated, terwijl alle functies het doen bijvoorbeeld vanuit memory terug zetten vanuit settings werkt perfect , blijft de acc de beatsteppro ontkennen. Jammer weer.
 
Ik zag vandaag een mooie overlay voor de beatstep pro
Ook een zwarte.. voor de mensen die geen zwarte beatstep pro meer konden bemachtigen ;)
http://www.taktility.com/overlays/beatstep-pro/

23.10 euro totaal voor 1 overlay

fb540a0f-80de-59a5-70e9-f1858120a3ec.jpg
 
Ze hebben ook een nephouten BSP-overlay.
En als je en custom overlay wilt is dat blijkbaar ook mogelijk. ;)

27ca4bc8-be05-73fd-924c-ec9e3844ef9e.jpg
27ca4bc8-be05-73fd-924c-ec9e3844ef9e.jpg
 
Back
Top