Mengtafelkeuze wollig of helder?

CloudRiders

Ingeburgerd
Lid sinds
7 juni 2010
Berichten
97
Ha mede forumleden!

Wij staan op het punt een leuke studio upgrade te doen. Hebben een geinige ruimte voor een goede prijs gevonden en willen nu ook investeren in apparatuur. Daarom willen we een 24 sporen mengtafel.

Zit nu te twijfelen tussen een Mackie en een Soundcraft. Een producer waar ik veel contact mee heb omschreef Soundcraft als wat wollig en Mackie als helder en strak.

Een zoektocht langs fora en websites leverde weinig op. Daarom hier graag jullie mening.

Om een beeld te geven waar we aan zitten te denken.

De Mackie 24.4 of de 24.8 en van Soundcraft bijvoorbeeld de 400B of 200B

CloudRiders
 
Tascam M-3500 als het budget het toelaat zou mijn keuze zijn!.

Maar van die 2 pak de Soundcraft is wat musikaler zou ik zeggen, de Mackie klinkt redelijk hard en de EQ is niet best dat kan je met software beter laten klinken dan de Mackie
 
Summing Mackie is beroerd.. gain structuur laag houden en het gaat wel. Omschrijving helder en strak kan ik mij niet in vinden. eerder schel en modderig.
Soundcraft ietwat wolliger/warmer mbt EQ idd...

Je kan ook verdr kijken dan dat en Soundtracs en Allen & Heath of idd tascam in overweging nemen
 
Dank voor de tips! Kijk verder. Allen en Heath is buiten mijn budget ben ik bang, maar Tascam zou een optie kunnen zijn.
 
Ik denk dat een Vision of een Stylus wel wat duurder zullen zijn dan een Mackie :-( Wel mooie tafels vooral de vision
 
ik heb nog een 24 kanaals 200SR te koop met flightcase. leuke tafel, geen poespas.
 
Ik vond zelf de 200b niet zo. Hij is al zo oud, en er zijn ondertussen betere en relatief goedkopere units.
Zelf vind ik een tascam m3500 altijd wel lekker klinken maar hij is groot en ruist toch wel behoorlijk.
Waarom geen Zed Allen & Heath, lijkt me een veilige optie.
 
Even buiten merken om maar als ik moest kiezen tussen wollig en helder dan zou ik dat een no-brainer vinden.
Wollig kun je niet helder maken maar helder kun je wel wollig maken.
In dat kader zou ik voor zo transparant mogelijk gaan.
 
En wederom iedereen hartelijke dank. Wat mij nu ook duidelijk is: natuurlijk heeft een tafel bepaalde specs, maar hoe het resultaat klinkt hangt meer van de persoon achter de tafel af dan van de tafel.

Nog 1 vraag. Iemand ervaring met het merk Studiomaster?

Grt Martin - CloudRiders
 
Wow Studio master das een horror naam uit het verleden, ik zou daar geen geld aan uitgeven :-)
Dan nog liever een Behringer !!
 
En wederom iedereen hartelijke dank. Wat mij nu ook duidelijk is: natuurlijk heeft een tafel bepaalde specs, maar hoe het resultaat klinkt hangt meer van de persoon achter de tafel af dan van de tafel.

Nog 1 vraag. Iemand ervaring met het merk Studiomaster?

Grt Martin - CloudRiders

Bij sommige tafels loop je tegen een bepaalde grens aan wat ze kunnen. Dan kan je nog zon goede technicus zijn maar dan krijg je er nog steeds niet uit wat je wil.

Studio master zou ik ook laten staan.
 
Heb een 24 kanaals studiomaster met losse broodjes en 12 subgroepen een behoorlijke loei v/e bak uit de tachtiger jaren en verbaasd me nog steeds dat er nog steeds geen kraak zit in de faders & pots.

grt G-J
 
En heb inmiddels de Soundcraft 200 van Cult45 gekocht en ben er flink in aan t duiken. Tot nu toe moeilijk te zeggen wat ik er van vind, aangezien we de studio volle bak aan t inrichten zijn en alles dus nog elke week drie keer anders staat. Maar... het eerste geluid klinkt veelbelovend.
 
Back
Top