Speaker set switch

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.261
Locatie
Utrecht
Hallo,

Ik heb een extra setje speakers op de kop getikt, maar mijn versterker heeft enkel ruimte voor 1 set. De oplossing lijkt mij een speaker set switch, gisteren wist ik nog niet van bestaan af, maar het klinkt behoorlijk handig in mijn situatie.

Ik heb best leuke speakers + versterker, nu ben ik bang dat mijn geluidskwaliteit achteruit gaat als ik zo'n apparaat er tussen zet. Is dit bijvoorbeeld watt ? http://www.conrad.nl/ce/nl/product/350732?WT.mc_id=twenga&insert=8V

Als iemand wat zinnigs hier over te zeggen heeft, ben ik zeer vereerd, bedankt alvast!

Patrick
 
Maar het is geen versterker toch? Volgens mij is het alleen een schakelaar waar je 2x een set speakers en 1 versterker op aan kunt sluiten. Volume verschil maakt me niet uit, het is niet mijn bedoeling constant te switchen, het voordeel is dat ik niet de speakersnoeren om hoef te prikken naar de andere set.
 
Dat moet prima werken hoor. Ik gebruik zelf deze

attachment.php


Is geschikt voor 4 paar maar ik heb er ook slechts twee paar aan hangen. Dit zijn passieve schakelaars die in principe niet van invloed zijn op je signaal.
 

Attachments

  • 34311045_614.jpg
    34311045_614.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 76
Krijg je dan niet een foute click in je speakers als je schakelt met vol volume?
 
Krijg je dan niet een foute click in je speakers als je schakelt met vol volume?

Misschien wel als je net op het verkeerde moment schakelt. Maar je kunt natuurlijk ook schakelen op iets anders dan vol volume :D
 
Krijg je dan niet een foute click in je speakers als je schakelt met vol volume?

Heb ik nog nooit iets van gemerkt. Maar sowieso draai ik het volume terug als ik ergens iets in- of uitschakel, waar dan ook. Is altijd goed om voor de gewoonte te houden natuurlijk :eureka:
 
Nou te gek, bedankt voor u het advies. Ik ga er eentje aanschaffen, zonder volumknop, ik wordt al knettergek van alle faders, gains en volumeknoppen in 1 chain. :)

Nogmaals bedank!
 
Back
Top