[Yamaha] A3000 -> A5000 conversies?

Thaizer

Stamgast
Lid sinds
4 Maart 2002
Berichten
272
Locatie
Alphen a/d Rijn
Hi,

Ik heb een Yamaha A5000 en volgens de handleiding zou ik A3000 samplebanks en samples moeten Kunnen importeren. Ik heb zowel A3KDisky en Native format's gedownload en gesaved op een zip.
Maar de A5000 ziet niks.

Als ik een zip geformateerd op de A5000 probeer in te lezen op de PC herkent hij het format niet. Dus de format van de A5000 is dus niet MS-Dos.

Is het voor mij mogelijk om uberhaupt dit soort files om te zetten
naar een A5000?? En zijn die 2 formats gewoon A3000 standaard formats? Of gebruiken de A3000 users en utility??
Is er een site waar de omschrijvingen van deze format's zijn te vinden?

Ik zou het onwijs tof vinden als iemand me maar een beetje op weg kon helpen.


Thaizer
 
de A4000/5000 leest dos geformateerde floppys. althans bij mij
ik denk dus dat het op die manier ook bij de zip moet

bij werkt het in iedergeval wel
 
Sorry als ik het verhaal niet begrijp, maar wat bedoel je precies met "via SCSI importeren".
Ik heb er een SCSI kaart inzitten moet ik deze aansluiten op een PC.
Of is het branden naar een CD genoeg, en via een externe SCSI CD-Rom aan de A5000 genoeg?

Thanks,

Thaizer
 
Beetje naar verhaal: ik dacht eenvoudig samples te kunnen importeren op de A5000 door er een zip-drive in te zetten en dan op de PC 100Mb op een schijfje te zetten. Maar natuurlijk...de schijf wordt niet herkent.

Als ik een zip-schijf op de A5000 formatteer ziet de PC 'm niet meer. Ik moet 'm dan eerst opnieuw formatteren op de PC. En als ik 'm dan op de PC heb geformatteerd en er iets op heb gezet, herkent de A5000 het format van de schijf niet en moet ik 'm dus opnieuw in de A5000 formatteren. Volgens mij is dat het probleem waar deze draad mee startte, vandaar deze toevoeging.

Mijn vraag: wat gaat er hier fout en wat kunnen we er aan doen? De formats van de A5000 en de PC moeten toch op de een of andere manier compatible te maken zijn?

Wie het weet, mag het zeggen.
 
Ik probeer hier heel hard over na te denken want mijn A4000 werkte prima met zipdrives in pc en sampler maar kan het niet direct terughalen. Echter gebruikte ik hem alleen om waves van de pc naar de A4000 te hengelen. Echter is het vreemd dat jouw sampler de hele schijf niet meer kan lezen, want dat kon ik wel. Op wat voor manier formateer jij in windows ? FAT32 ?

De manual vertelt niks wat we niet al wisten:
• The formatting used by the A5000/A4000 is a special Yamaha for-
mat which is directly compatible with the A3000, but not with other
computers or devices.

https://usa.yamaha.com/files/download/other_assets/1/328621/A5000E.PDF
 
Probeer Chickensys Translator eens, dat is het programma dat alle file formats van hardwaresamplers leest en schrijft..
 
Back
Top