Sonic Core Xite-1

Ben benieuwd Roland, een ander soort analoog/digitaal modulair? Of een totale andere bezigheid zoals het houden van shetlander pony's :D

Maar net voordat ik naar Zweden ging is er iets anders op mijn pad gekomen.
Hierdoor heb ik eigenlijk geen tijd meer voor dit bijzondere platform.
Na het weekend ga ik dit systeem te koop zetten.
 
Jammer dat je geen tijd voor scope meer hebt Roland. Was erg benieuwd naar het boekproject waar je mee bezig was. Ik hoop dat je nog bereikbaar bent voor eventuele vragen.
 
Heb de GOST bundel gekocht en de gratis dNa patchbay er bij gekregen :)
 

Attachments

  • dNa-PatchBay_cream.jpg
    dNa-PatchBay_cream.jpg
    57,8 KB · Bekeken: 113
@subliminalcut,

Was het maar waar. In Zweden hebben we wel een huisje in 'horse country" :)
Het is digitaal wat het onderzoek betreft, maar kan daar niets over zeggen.

@Phatback,

De Xite-1 is nog niet verkocht. Heeft geen haast en gebruik deze nog.
Er zijn wel wat optanten die nog even doorsparen hiervoor.
Het blijft een geweldig systeem.
Wat mijn boek betreft, weet ik nog niet.
Vragen kun je altijd stellen. Wanneer ik tijd ervoor heb, beantwoord ik ze.
Of iemand anders misschien?
Iedereen mag hier Xite-1 gerelateerd posten!

@wouter,

Echt goede deals. Voor 100 euro top notch plugins!!!
 
Gisteren de modular 4 aangeschaft, daarnaast diverse patches gedownload van forums.planetz.com, waaronder die van Roland Kuit natuurlijk :)
Heb zin hiermee aan de gang te gaan.
Ben op het moment meer een gebruiker van bestaande patches (modular 3), maar wil me in de nabije toekomst ook richten op het zelf bouwen van patches.
Ik heb op de site van Flexor een cursus zien staan (http://adern.com/home/modules.php?name=products&file=preview&id=28).
Is dit aan te raden voor een absolute beginner, of zijn er betere alternatieven?
 
Was het maar waar. In Zweden hebben we wel een huisje in 'horse country" :)
Het is digitaal wat het onderzoek betreft, maar kan daar niets over zeggen.

huisje in zweden, klinkt relaxed. Ben benieuwd naar je project de toekomst zal het uitwijzen :)
 
Zow, das snel!

Jammer dat die XCites zo duur zijn, ik vond scope wel super destijds om mee te werken.
 
Scope 7, mooi!

Ik heb dit platform verlaten maar draag het een warm hart toe.
Misschien een tip.
Daar dit een FireWire ding is zijn we binnenkort uitgepraat vanwege het gebrek aan PCMIA card laptops. Dan zou voor laptops met een echte Thunderbolt 3 in/uitgang dit een oplossing kunnen zijn: https://www.startech.com/Cables/thu...rbolt-3-usb-c-thunderbolt-adapter~TBT3TBTADAP
Samen met de Apple FireWire adapter:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-thunderbolt-naar-firewire-adapter-1191763.html
 
Nice!! werk je met een Xite?

Ik ben wat een noemt een late-adopter, heb sinds deze week een 15 dsp kaart naast een Pulsar 2. Gebruikte het Scope systeem tot op heden eigenlijk alleen als (prima klinkende!) digitale mixer met 2 A16's, maar ben nu diep in de synths aan het duiken. Wat een diep systeem toch, zelfs 20 jaar na dato nog.

Heb nog twee reserve pulsars en een Luna2 met I/O in de aanbieding, denk ik...:)

Mooi gedaan hoor. Misschien enige toelichting op de totstandkoming?
 
Nice!! werk je met een Xite?

Ik ben wat een noemt een late-adopter, heb sinds deze week een 15 dsp kaart naast een Pulsar 2. Gebruikte het Scope systeem tot op heden eigenlijk alleen als (prima klinkende!) digitale mixer met 2 A16's, maar ben nu diep in de synths aan het duiken. Wat een diep systeem toch, zelfs 20 jaar na dato nog.

Heb nog twee reserve pulsars en een Luna2 met I/O in de aanbieding, denk ik...:)

Mooi gedaan hoor. Misschien enige toelichting op de totstandkoming?

Ik dacht dat ik een late-adopter was maar heb mijn Scope PCI kaarten en 2xA16 Ultra ook al weer 9 jaar (toen nog nieuw gekocht). Ik werk ook met de XITE-1, moet nog overstappen op Scope versie 7, maar heb het al wel gekocht.

Hier een korte toelichting bij het filmpje:

This demo was made using my two Sonic Core Scope DSP systems (XITE-1 and PCI cards) running on two DAWs, which are connected by ADAT. All synthesis was done inside the Scope environment with the exception of one voice sample. Also all sequencing was done inside the Scope environment using the sequencer modules from the Modular and Mattomat which is a step sequencer and arpeggiator. During recording all sounds were live tweaked using the mouse. All glitches and noises are intentional ;)
 
He even een vraagje,
Ik vroeg mij af hoe jullie je muziek opnemen

Ik gebruik dit system al heel lang in samen werking met mijn hardware spullen.

Ik heb twee audio uitgangen uit mijn scope systeem (Luna kaart en een Pulsar)
Deze gaan naar mijn megnpangeel samen met mijn hardware synths.
Deze gaat weer terug naar mijn Pc via een kleine Fireware interface.
Om te nemen speel ik mijn project af (ik gebruik daarvoor Fl studio) en neem ik op met audacity.

Elke keer als ik een nummer zo opneem wijkt het bpm van het project af van het opgenomen muziek stuk
Ik vroeg mij af hoe jullie je muziek opneemt en of jullie ook last hebben van niet kloppende Bpm's

Ik kan niet exporteren aangezien de Fl studio anders het scope systeem overslaat en mij hardware.
Ik heb thuis geprobeerd om via Fl studio een hihat optenemen een aantal minuten ook via audacity thuis week deze niet af van de Bpm
Sorry als ik deze topic verpruts, ik heb deze vraag ook gestelt in zijn eigen topic maar op heden nog geen antwoord gehad
 
@Sidx8580 opnemen doe ik via asio uitgang op de scope kaart terug ableton in. Zitten bij mij dus geen externe synths bij, alleen sc synths en (dus) geen delays of veranderde bpm.

vergelijkbare setup zou kunnen werken:

midi via FL asio -> SC midi uit -> Extern Synth
en vervolgens
synths via de audio in van SC via asio terug FL in.
 
Ik gebruik de losse kaarten. ik kan proberen wat er gebeurt als als ik direct vanuit fl naar scope opneem maar miss loopt fl zelf wel te sloom? en gaat het het
systeem dan niet rond zingen?

mijn audio uit van scopekaart gaat naar mijn mixer en hier zitten al mijn synths op. anders dan moet er een extra mixer bij om de scope uitgangen weer naar me vesterker te doen. volgens mij moet het gewoon goed kunnen loopen.
 
Back
Top