Sonic Core Xite-1

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-

Attachments

  • DSCN9415.jpg
    DSCN9415.jpg
    39,4 KB · Bekeken: 199
Helaas

Helaas

Nee helaas niet, ik heb wel een drie tal oudere creamware kaarten
met versie 5 op de pc,

totaal 15dsps

Ik heb toen sonic core gemaaild om te vragen hoe dat nou zat met het openscope en de mogelijk heid om de synths aan te passen of nieuwe te maken.

echter had ik daar dus zo een duur kastje voor nodig met minimaa 15dsp
aangezien het bouwpaket software op 1 enkele kaart moet draaien

afijn het dsp systeem en de mogelijkheden zijn echt geweldig
sfp onderstuent bijna alle denk bare audio protocollen en ook nog eens tot 192khz, op 11ms
wat ik zelf stoer vind is dat ik 2 stereo uitgangen heb door de twee kaarten
ook leuk als je in je daw wat extra asio uitgangen wilt even klikken op het blokje asio32
voeg er 2 kanaalen aan toe en hop, en dan nog maar te zwijgen over de HQ sonic-core reverbs(die wel een aantal chips opslupren)

maaruh om je vraag te benatwoorden, nee helaas geen xcite :P
 
Hi Vipal,

Ik kom uit traditioneel analoog modulair.
ARP2600 en o.a. Sonologie(Utrecht).
Na zo'n beetje alles uit de Clavia modulars geknepen te hebben( en dat gaat verder dan de meeste analoge bakken) een nieuw uitdaging. DSP-dingen.
Ik heb hier dingen gepost over de Clavia NMG2. Dit platvorm verlaat ik ook niet, maar ga mij ook hierin verdiepen. Dus over een tijdje post ik hier wel over. Eerst even snuffelen. :)
 

Attachments

  • modular4-big.jpg
    modular4-big.jpg
    87,5 KB · Bekeken: 136
Beste Roland,

Aangezien je uit de modular scene komt kan je deze mischien wel gebruiken
altijd leuk meer blokjes :P

http://adern.com/home/modules.php?name=flexor&file=preview&id=9

deze staat nog op mijn ToBuy list, als ik ooit zin er in heb haha
ik vroeg me af, ik las dus dat jouw systeem de orginele sharc dsp's heeft
en de niewe type, kan het nieuwe typen ook meer verwerken?

tevens wel jammer, die lui van sonic-core zijn echte uitknijpers
ik heb heel lang met het oudere 3.5spf gewerkt
en na wat c++ programeren voor synthedit had ik contact met ze opgenomen betreft
het maken van plugins op het scope systeem, zoals ik al zij daar moest ik meer als 3000 voor gaan betalen, en dan nog zelfs als ik de plugins wou gaan verkopen, moest deze voldoen aan hun standaart en wouden ze zelfs daar ook geld van:stupid

ajaa, naar mijn mening wel een van de beste dsp stuff die er te krijgen is :D
 
Waarom nu nog een dsp? En niet gewoon native in de PC met Reaktor o.i.d?
 
Beste Roland.

Ik ben ook eerste uur Pulsar en later Scope-gebruiker. Ik heb geen Xcite omdat de 3 Scopes nog prima voldoen (45DSP's).
Ik weet niet of je deze kent en is al een oudje maar staat vol informatie mbt Scope, ontwikkeling en techniek http://forums.planetz.com/

--Warner
 
Ik heb ook jaren met een 3 card scope setup gezeten.
Het mooie is dat alles modualir aan elkaar te knopen is Ralphie, en je kan hele bizarre routings kan maken. Logic Pro heeft dat zelfde ook een beetje met zijn Environment layers.

Ik werk eigenlijk nog steeds op de Scope manier, maar dan met Logic enviroments {allerlei midi splits en truuks en audio/cv dingetjes, zonder dat je datr in je arrangement hoeft te zien.}
revolutionair destijds { was 1998 oid) nu zeer omslachtig te noemen.

Het jammere is dat alle plugins zon beetje 10 jaar+ oud zijn al. Al ze al niet ouder zijn al

Die pro12/minimax/proddysey etc zijn echt al ouwe plugs, maar klinken wel erg goed vind ik. Misschien in de huidige tijd naast een John Bowen Solaris {in feite ook een scope synth) een beetje zwakjes

Die MOD IV is wel iets nieuwer en dat lijkt me een supergave synth. Maar ook alweer eenm paar jaar oud.
 
Rahpie,
ken jij de scope dsp systemen?

Het mooie vind ik dat je Onder je eigen daw, nog een daw hebt van de kaart zelf
Tevens zitten er een aantal erg goed klinkende plugins bij

en mocht je paar centen over hebben voor een adat interface
dan kan je realtime je eigen hardware door lussen in jouw scopesytem of daw
er zit ook een xtc mode in de scope kaart waarmee je de plugins in je daw kan gebruiken
echter werktie die bij mij beetje buggie

eigenlijk is de software die bij het syteem komt geheel modulaire
je kan echt alles door alles met alles doorelkaar verbinden

kom je asio kanalen tekort dan pas je de hoeveelheid ingangen gewoon aan
zo heb ik een van de twee stereo uitgangen standaart op mijn compressor staan
en daar voor in de "scope daw" een extra mixer
van uit FL kan ik kiezen tussen aisio kanalen 1,2,3,7,5,9,11
zo is 1 een clean niet bewerkte uit gang naar mijn 1ste scope mixer
achter 2,3,7,5 heb ik bepaalde instelingen staan voor geluiden(zoals snares,vocal,drums)
9,11 gaan naar de 2de scope mixer die vervolgens aan de hw compressor hangt

en ik benut nog steeds niet alle mogelijkheden die de kaart en software heeft
 
Hoi,

Ik heb de xite-1 sinds de release in 2009. Daarvoor had ik al een paar jaar 3x scope pro systeem. Xite-1 is het hart van mn studio waar ik nog wat andere hardware (PCM91 via AES/EBU, SE1X op analog input en, Virus C) op heb aangesloten.

Bijna alle plugins al bij elkaar gesprokkeld de laatste jaren. Prachtig systeem met echt dik klinkende synths zoals de John Bowen/Zarg plugs en Modular 4. Klinkt naar mijn mening nog steeds vetter dan alle vsti's die ik heb gehoord de laatste jaren.

Ook de (3rd party) effecten zijn kwalitatief hoogwaardig en doen zeker niet onder voor alternatieven als UAD. Daarnaast de ZEER uitgebreide routingmogelijkheden, die natuurlijk nog uitgebreider worden met de komst van scope 6/sdk.

Dit alles maakt maakt het al jaren mijn favoriete platform dat geweldig klinkt en waar nog dagelijks nieuwe dingen te ontdekken zijn. Krachtig en onderschat systeem als je het mij vraagt :)

gr
 
Dank jullie wel voor de reacties en tips. De SDK6 software is toch ook voor de pci kaarten? Ik had de kaart(Pulsar) met de 1ste Modular ook op het Koorenhuis waar ik indertijd les gaf.
Net terug uit Zweden en aan het testen hier. De Cwm modules zijn erg handig.
En leuk, ik vond hier thuis nog de oude Flexor beta test software voor de pc. Helaas lukt het niet om de versie 3 hierin te stoppen.
 

Attachments

  • SSB Phaser.jpg
    SSB Phaser.jpg
    5,8 KB · Bekeken: 120
  • SSB Delay.jpg
    SSB Delay.jpg
    8,2 KB · Bekeken: 132
Ik heb vroeger met mijn Pentium 4 werkelijk schitterende dingen gemaakt met de Creamware Pulsar kaart, hij had 6 DSP's. Een volledig modulair systeem de Pulsar, eigenlijk een complete modulaire studio die ook nog eens heel goed klonk. Op zich zou ik de Sonic Core Xite-1 best willen hebben, gelet op mijn ervaringen met de Pulsar kaart. Maar als ik dan kijk naar de prijs en wat Raphie eerder schreef, waarom hebben we nu nog extra DSP's nodig met de kracht van de PC's nu i.c.m. de huidige software, haak ik af.
 
Had ook veel creamware producten. (vandaar mn naam ;-)
Prachtig concept maar ben uiteindelijk toch overgestapt naar vst's.
Mede door de huidige CPU kracht die nu beschikbaar is. Aangezien ik alleen met samplers werk was de keus voor mij ook makkelijk. Creamware heeft wat samplers betreft een flinke steek laten vallen.
 
Ja, die sampler was inderdaad de zwakste schakel in het systeem. Werkelijk niks vergeleken met Steinberg Halion bijvoorbeeld.
 
De Sampler(s) hebben niet mijn grootste interesse. Mij gaat het om synthese en wat daarmee mogelijk is met de Modulars II, III, IV en Flexor. Tot nu toe erg wennen i.v.g. met de Nord Modular/G2. De snelheid en bedieningsgemak hiervan steekt hier met kop en schouders bovenuit. Dit gelt ook voor het gebruik van Reaktor. Er gaat, helaas, geen G3 komen. En omdat Clavia, begrijpelijk, de core niet 'opengooit', zit het wat dat betreft hier op slot. Zij hebben het immers gepresteerd om feedback op zo'n perfecte manier mogelijk te maken. Ook de 'uitwisseling' tussen audio, logic en control signalen is superieur.
Deze draad is ook niet opgezet als een 'Miele, er is geen betere'-draad.
Meer ter vergelijking. Na nu een maand testen loop ik zeker tegen beperkingen op van dit systeem. Voor mij is het zaak om te kijken hoe hier verder te kunnen gaan. De Flexor modules mogen er ook zijn. Ik ben beta-tester voor hen geweest en ben weer betrokken bij verdere ontwikkelingen.
Mijn vraag aan de moderators is ook of .dev-files hier geüpload kunnen worden, mochten scope bezitters een uitwisseling van patches wensen.
@Vipal: Behalve met een analoge koffersynth van Tom Bugbrand, zie ik me niet van hot naar her verplaatsen met een groot systeem. ;)
 
Buiten de synthese krijg je ook hele goede compressors en mixmogelijkheden, maar als je een beta-teseter bent geweest hoef je dit eigenlijk niet te weten natuurlijk. Maar ik was er dol op!
 
Back
Top