Sonic Core Xite-1

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 4 to the floor te gieten, maar
omtrent Piet Mondriaan klinkt het inderdaad niet als een bijpassende term.
Zoals ik weer kon verwachten hadden je klanken, deze keer de algoritmes,
weer een volop smakende uitstraling, ik was er wel aan toe ook...... je
moest eens weten.
Een mooi dynamiek in de noise.
Mijn tracks, wel in andere richtingen, lijken te gaan vorderen en mede hierbij doe ik een goede inspiratie op.
Het is inderaad mijn bedoeling dat ik er vroeg of laat iets van bekent ga maken.
Alsnog bedankt.
Groet,
 
:)

artworks-000061398733-c0f3td-t200x200.jpg


https://soundcloud.com/roland-kuit/humming-donald-duck
 
Interessant onderzoek, als een professor Barrabas die uit de Suske en Wiske
scene verdwaald was en in de wereld van Walt Disney struikelde.
Wie weet had het onderzoek wel beter plaats kunnen vinden bij Donald's
oom Dagobert, die had met zijn geld wel een set van 3 Moog Modular systemen
kunnen laten bezorgen...let dan wel op Uw (niet) geplugde brievenbus:D:D:D
Ok serieus, onderzoek is inderdaad essentieel van belang.
Mede i.v.m. dat, zie ik het punt dat er hedendaags, zowel bij afgemaakte tracks als bij demo's, veel wordt geadviseerd over hoe men het anders zou doen, bij nostalgische progressies Bijvoorbeeld Kraftwerk, sympho rock, JMJ, 80s hoor je daar bijna nooit iets over.
Ik had dit al eens eerder ergens gezegd.
Het zou mij verstandig lijken als men er bij stil gaat staan hoe dat toch komt...
Groet,
 
Laatst gewijzigd:
Een mooie bundel :) Erg leuke delays ook voor zover we dat aan plaatjes kunnen zien dan. Maar de geluidskwaliteit van het Scope spul vind ik altijd behoorlijk hoog.
 
Afgelopen vrijdag een fijn concert gegeven met de Xite-1 in het Mondriaanhuis.
Werd erg goed ontvangen. De Xite-1 met Modular IV en Flexor software is voor live uitstekend geschikt. En vooral: wat een SOUND!
1 December kun je op de concertzender van 16-00 tot 20.00 de Xite-1 weer live horen.
Daar gebruik ik hem als piep/kraak doos en haal klanken van andere musici er doorheen.
Binnenkort meer info hierover.
 
@ roland
Dus met de sdk heb je toegang tot alle modules van de scope modular ???
Ander vraagje , wat is de maximum event rate in scope modular ?
IN reaktor is de laagste event rate 30 en de hoogste 3000 , hoewel je ook de audio sample rate als event rate kunt gebruiken ( sytem module ) ...zuigt wel cpu , maar is in sommige gevallen is 3000 hz te weinig en biedt de system info module.dus soelaas .
De event rate bepaalt dus eigenlijk de resolutie van de modules die daar afhankelijk van zijn ..
Voorbeeld :een lfo met frequency 1hz ...en een event rate van 30 = zal je zien dat een cycle ( 1hz) bestaat uit derig vershillende stappen etc...( als je de lfo als audio opneemt )
Als je de system info module gebruikt , kan je de project sample rate gebruiken als event rate , heb je dus een lfo die events uitstuurt met de resolutie van een audio signaal .( verbruikt wel enerom veeel cpu )
Is dit ook mogelijk in scope modular ?
In het geval van lfo 's is het mss makkelijker om osc's te gebruiken ( werken altijd op audio freq.resolutie) , maar ik gaf dit voorbeeld maar ter informatie ivm met de event rate
 
NOg snel een vraagje , ik veronderstel dat alle gui processing plaats vindt in de pc ?
 
@ roland
Dus met de sdk heb je toegang tot alle modules van de scope modular ???

Sorry voor het late antwoord, ben net terug uit Zweden.
Ja en nee. Veel modules wel. Sommige modules zijn ook weer samengesteld uit meerdere. Het is dus wel allemaal te maken. Niet alleen de module bibliotheek kan gebruikt worden. Zelf kun je ook van alles ontwepen in C++.[/QUOTE]

@ Ander vraagje , wat is de maximum event rate in scope modular ? IN reaktor is de laagste event rate 30 en de hoogste 3000 , hoewel je ook de audio sample rate als event rate kunt gebruiken ( sytem module ) ...zuigt wel cpu , maar is in sommige gevallen is 3000 hz te weinig en biedt de system info module.dus soelaas .
De event rate bepaalt dus eigenlijk de resolutie van de modules die daar afhankelijk van zijn ..
Voorbeeld :een lfo met frequency 1hz ...en een event rate van 30 = zal je zien dat een cycle ( 1hz) bestaat uit derig vershillende stappen etc...( als je de lfo als audio opneemt )
Als je de system info module gebruikt , kan je de project sample rate gebruiken als event rate , heb je dus een lfo die events uitstuurt met de resolutie van een audio signaal .( verbruikt wel enerom veeel cpu )
Is dit ook mogelijk in scope modular ?
In het geval van lfo 's is het mss makkelijker om osc's te gebruiken ( werken altijd op audio freq.resolutie) , maar ik gaf dit voorbeeld maar ter informatie ivm met de event rate

Ik snap wat je schrijft maar heb daar 'nog' niet naar gekeken. De Modular is behuisd in de Scope omgeving. Hiervan is de SR aan te passen, maar meer om meer voices tot je beschikking te krijgen.

GUI processing gebeurt in de PC. Om een GUI te maken gebruik je Juice.
Wat ik begrepen heb, kun je met de SDK6 software en Xite ook plugins én andere zaken maken die in alle platforms te gebruiken zijn.

Maar net voordat ik naar Zweden ging is er iets anders op mijn pad gekomen.
Hierdoor heb ik eigenlijk geen tijd meer voor dit bijzondere platform.
Na het weekend ga ik dit systeem te koop zetten.
 
Back
Top