Sonic Core Xite-1

Waarom nu nog een dsp? En niet gewoon native in de PC met Reaktor o.i.d?

ja dat vraag ik me ook af, zelfde geldt eigenlijk voor de hele UAD reeks.

Kan wel zijn dat het spul goed klinkt, daar twijfel ik niet aan.
Maar het argument dat het je CPU ontlast is toch helemaal niet meer relevant bij de nieuwe generatie systemen...

Knappe DSP chip die mijn quad core i7 op 4 x 4,6Ghz eruit blaast...
 
ja dat vraag ik me ook af, zelfde geldt eigenlijk voor de hele UAD reeks.

Kan wel zijn dat het spul goed klinkt, daar twijfel ik niet aan.
Maar het argument dat het je CPU ontlast is toch helemaal niet meer relevant bij de nieuwe generatie systemen...

Knappe DSP chip die mijn quad core i7 op 4 x 4,6Ghz eruit blaast...

Het kost aleeen maar meer latency omdat je audiodriver een keer naar je DSP moet en terug naar je CPU... 2 x je ingestelde latency dus op je eindbus
 
En leuk, ik vond hier thuis nog de oude Flexor beta test software voor de pc. Helaas lukt het niet om de versie 3 hierin te stoppen.

Staat dwe Flexor 3 native beta in de koelkast? Heb al eeuwen geen update meer gezien! :(
Erg jammer....daar zat veel potentie naar mijn mening.
 
Overal waar er geen output van de Sample Delay naar de mixer is en wel de foutmelding, was een verbinding maken onmogelijk.
Dus wel gepatched maar werd niet geplugged.
Waarom vermeld je als Beta-tester die fouten niet aan de ontwikkelaar ? Enkel hij/zij kunnen daar iets aan doen.
Ik vermoed dat je genoeg kennis hebt om te kunnen onderscheiden of het fouten zijn.
 
Staat dwe Flexor 3 native beta in de koelkast? Heb al eeuwen geen update meer gezien! :(
Erg jammer....daar zat veel potentie naar mijn mening.

Er komt weer een nieuwe Alpha aan.

@Audio collage: Het is moeilijk te zeggen of dat een fout of een keuze is. Ik zou dan in de architectuur van deze module moeten kunnen kijken en dat kan niet. Wel Assaf een mail hierover gestuurd.
Op zich is het totaal geen probleem. De Modular synth software heeft die speciale feedback module. Ik vroeg het mij gewoon af.
 

Attachments

  • Studying the Saxophone.jpg
    Studying the Saxophone.jpg
    99,4 KB · Bekeken: 83
Terugkomend op de xMod/Fb module. Deze module is nodig om met een 1 sample vertraging een feedback-lus te kunnen maken. Hier een test van een feedback-lus met verscheidene devices. De Modular IV en 2 Galmplaten. En ja, de xMod/Fb module is ook van de partij:

https://soundcloud.com/roland-kuit/extended-plate
 

Attachments

  • Roland_Kuit_Extended Plate.jpg
    Roland_Kuit_Extended Plate.jpg
    64,5 KB · Bekeken: 90
Haaaaa, LENTE!:)
Lachen!

Leuk en expressief, die tronische grimlachjes! :okdan:

In 1984 kwam ik op de DX7 dergelijke klankjes tegen; een mummelende FM-patch die op gegeven moment zelfs iets begon te smiespelen dat op een gedichtje leek. Het geluid kon je alleen in de Edit Mode maken, in een soort oneigenlijke instelling, die gepaard ging met een boel aliasing. Daardoor zat er een vreselijk storend piepje in, dat ik niet kon uitschakelen. Ik raakte daar na een paar dagen zo door geobsedeerd dat ik subiet besloot om de trein naar Utrecht te pakken en eindelijk eens naar dat Instituut voor Sonologie te gaan, waar ik al zo veel over had gehoord. Wisten zijn raad met dat piepje? Ik trof alleen de bibliothecaris aan - had me niet gerealiseerd dat het grote vakantie was... Ik mocht een paar uur in de bieb doorbrengen en raakte enorm onder de indruk. Die avond besloot ik om sonologie te gaan studeren...
 
Met de buisjes ook aardige Luigi Nono-achtige sferen te verkrijgen:
Presure de Nono

:D

In 1984 kwam ik op de DX7 dergelijke klankjes tegen; een mummelende FM-patch die op gegeven moment zelfs iets begon te smiespelen dat op een gedichtje leek. Het geluid kon je alleen in de Edit Mode maken, in een soort oneigenlijke instelling, die gepaard ging met een boel aliasing. Daardoor zat er een vreselijk storend piepje in, dat ik niet kon uitschakelen. Ik raakte daar na een paar dagen zo door geobsedeerd dat ik subiet besloot om de trein naar Utrecht te pakken en eindelijk eens naar dat Instituut voor Sonologie te gaan, waar ik al zo veel over had gehoord. Wisten zijn raad met dat piepje? Ik trof alleen de bibliothecaris aan - had me niet gerealiseerd dat het grote vakantie was... Ik mocht een paar uur in de bieb doorbrengen en raakte enorm onder de indruk. Die avond besloot ik om sonologie te gaan studeren...

:okdan:



Ik kwam onlangs "3D Surround for Xite" tegen:

https://sites.google.com/site/luigiagostinidigitalsolutions/products/3dsurround4xite

http://www.luigiagostinidigitalsolutions.com/


The 3D Surround for XITE package includes one XITE-1 D with its SCOPE software and several other softwares developed by Luigi Agostini and Simone Cercignani for LA Digital Solutions.


Heeft iemand daar hands-on ervaring mee? Ben benieuwd naar de multichannel reverb die in dat pakket schijnt te zitten, en naar de rest van de surround features ("Diffusion Area Control", hmm), maar er zijn geen geluidsvoorbeelden van te vinden.
 
:D

:okdan:



Ik kwam onlangs "3D Surround for Xite" tegen:

https://sites.google.com/site/luigiagostinidigitalsolutions/products/3dsurround4xite

http://www.luigiagostinidigitalsolutions.com/





Heeft iemand daar hands-on ervaring mee? Ben benieuwd naar de multichannel reverb die in dat pakket schijnt te zitten, en naar de rest van de surround features ("Diffusion Area Control", hmm), maar er zijn geen geluidsvoorbeelden van te vinden.

Dit lijkt me geen "officiele" software van Soniccore zelf. Komt me ook niet bekend voor als 3rd party developer voor het scope systeem. Misschien dat die gozer zelf custom made xite pakketten maakt met specifiek ontwikkelde software ofzo, maar ik ben het nog nooit eerder tegengekomen iig.
 
De Lachende modular patch is inderdaad een FM derivaat. Immers, terrein synthese.

Ik had deze 3D Xite software nog niet gezien. Zat niet standaard in de mijne. :D
Wel deze 3D galm die ik prachtig vind. Het laatste geluidsfragment bevatte de Plaatgalm. Die vind ik ook erg goed.
Hier een foto van de 3D galm:
 

Attachments

  • SC-3D Room.jpg
    SC-3D Room.jpg
    55,1 KB · Bekeken: 81
De Lachende modular patch is inderdaad een FM derivaat. Immers, terrein synthese.

Ik had deze 3D Xite software nog niet gezien. Zat niet standaard in de mijne. :D
Wel deze 3D galm die ik prachtig vind. Het laatste geluidsfragment bevatte de Plaatgalm. Die vind ik ook erg goed.
Hier een foto van de 3D galm:

Ben erg benieuwd naar die mooie galm!
Kun je daar een puls doorheen jagen en hier een mp3 daarvan posten?
(Kan ik daarmee, via directe convolutie, de Groundhog-weerman eens laten galmen)
 
Back
Top