1x stereo female <-> 2x mono male

Keybern

Ouwe rot
Lid sinds
15 Maart 2009
Berichten
1.458
Hoi,

ik zoek een 1x stereo female naar 2x mono male overloop.
Een stereo-splitter zeg maar.
Al weet ik niet of dat écht de juiste benaming is. (en door die onzekerheid is het ook moeilijk gericht zoeken)

Liefst de stereo in mini-jack en de mono plugs in 6.3mm, maar als ik het met extra mini-2-maxi overloopplugs moet doen is dat zeker geen ramp.

Iemand een ideetje waar ik dat zou kunnen vinden? (online shop?)

Greetz,

Key'


EDIT: als ik op "stereo splitter" zoek, krijg ik het omgekeerde van wat ik wil: 2 females naar 1 male.
 
like_button.png
Awesome, dikke merci !
 
like_button.png
Awesome, dikke merci !

Graag gedaan, hij is wel kort 20 cm.
Enige kabeltje bij Thomann (die altijd veel keuze heeft) met die gewenste pluggen.
Ik had de kabelselector gebruikt daar.

Voor een andere lengte kan je hem ook zelf maken en de pluggen los bestellen.

Succes!
 
ja, lijkt best zeldzaam te zijn, dit type kabel.
Zelf maken ben ik een beetje te lazy voor.

Dat ie 20cm is, maakt me niet zoveel uit. Ik had eigenlijk meer op een overloop-"plug" gerekend. Dus zonder kabel ertussen. (zoals de meeste stereo splitters)

Top !
 
Dit heet eigenlijk een Y kabeltje, worden vaak gebruikt om fx's van en naar je mengert te brengen....
 
Dit soort benodigdheden laat ik normaal custom samenstellen met Neutrik stekkers bij de lokale elektro zaak. Dan heb je tenminste goede stekkers. Maar of Neutrik ook mini female jack stereo heeft weet ik niet. Ik gebruik 'normale' 6,3mm contra's als plug voor mijn hoofdtelefoon-verlengkabels. Maar dan met aan de andere kant dus 1x stereo jack. Zo'n custom kabel zou ik wel liever hebben dan deze van Thomann. Dat ziet er toch niet heel duurzaam uit...... En verzendkosten zijn meer dan het ding zelf. Maar nog wel steeds goedkoper dan een met Neutrik stekkers. Dat moet ik er wel bij zeggen.
 
das ook een mooie tip, arno.

Ik heb nog wel wat spullen van Thomann nodig, dus het aandeel verzendingskosten krijg ik zo wel omlaag.
 
Dit soort benodigdheden laat ik normaal custom samenstellen met Neutrik stekkers bij de lokale elektro zaak. Dan heb je tenminste goede stekkers. Maar of Neutrik ook mini female jack stereo heeft weet ik niet. Ik gebruik 'normale' 6,3mm contra's als plug voor mijn hoofdtelefoon-verlengkabels. Maar dan met aan de andere kant dus 1x stereo jack. Zo'n custom kabel zou ik wel liever hebben dan deze van Thomann. Dat ziet er toch niet heel duurzaam uit...... En verzendkosten zijn meer dan het ding zelf. Maar nog wel steeds goedkoper dan een met Neutrik stekkers. Dat moet ik er wel bij zeggen.

+1 soldeer ze ook zelf....met idd Neutrik pluggen....als je het dan doet doe het dan ook meteen goed...:okdan:
 
Als ik zelf dat soort verloopjes of kabels soldeer dan gooi ik als laatste de plug vol met 2 componenten hars. Resultaat is een kabel die naar eigen wensen is gemaakt met de positieve eigenschappen van gegoten pluggen.
 
Back
Top