Akai mpc 5000

Bubbles1980

Nieuwkomer
Lid sinds
23 oktober 2011
Berichten
3
ik had graag een akai mpc 5000 aangeschaft...
nu hoor ik net dat die gekende crashes heeft..?
kan er iemand mij hier meer info verschaffen omtrent dit probleem?

hebben alle mpc
5000 dit?
erkend probleem=>oplossing?firmware update?
ram issue?hd ?


alle info is welkom

alvast bedankt
 
Met OS 2 zijn heel erg veel tekortkomingen weggepoetst, ik heb een jaar lang een MPC5000 in mijn bezit gehad en die is nooit gecrashed.
Mijn 2000XL daarintegen wel, niet vaak maar een paar keer per jaar wel.
 
Ik heb een tijd lang een MPC5000 gehad, laatste OS, en die is nog nooit gecrashed. Nou heb ik hem ook niet superveel gebruikt zeg ik er eerlijk bij, maar het voelde allemaal echt degelijk aan. Best een fijne machine moet ik zeggen.

MPC2000XL heb ik nog steeds en zover ik weet is die ook nog nooit gecrashed.

Succes met je keuze in ieder geval :)
 
Heb slechte ervaringen met de MPC 5000, midi-noten die niet opgenomen waren terwijl ze duidelijk gehoord waren bij het inspelen was de meest vervelende. Hopelijk is dat nog opgelost met een nieuwer OS.
Zou toch voor een MPC2500 gaan als ik jou was, enige nadeel is het scherm, wat een stuk kleiner is op de 2500 en de synth zit er natuurlijk niet op, maar daarvoor zou ik zoiezo geen 5000 kopen.
Je kan het ook zo bekijken, de MPC1000 en 2500 zijn echt werkpaarden, op de 5000 zit een hoop meer wat je waarschijnlijk niet veel gebruikt en wel kapot kan + je hebt er geen JJ OS op dacht ik, dat is misschien wel het grootste verschil !
 
dankjewel voor de snelle replys

ik moet toegeven dat ik een leek ben op dit gebied

eerste vraag wat is een "geen JJ OS"?

en mss is dit te hoog gegrepen voor een beginner of juist niet de MPC 5000?
 
JJ OS is een alternatief OS (besturingssysteem) op dat van Akai zelf. Volgens mij is zo ongeveer iedereen het er wel over eens dat dit zogenoemde JJ OS vele malen beter/fijner werkt. Voor de MPC5k is dit blijkbaar (nog) niet verkrijgbaar.

Voor een beginner te hoog gegrepen? Tja dat zou kunnen maar hoeft niet. Je moet altijd ergens beginnen en of dat nu met een MPC1000 of een MPC5000 is maakt denk ik niet zo ontzettend veel verschil. De basis ligt erg dicht bij elkaar. Wel is het een stuk riskanter om meteen veel euro's neer te leggen voor de high end machine van Akai terwijl je niet zeker bent of het iets voor je is. Daarnaast zul je ontzettend veel functies zeker in het begin niet gaan gebruiken.

Als je nieuw bent in de wereld van MPC is het wellicht beter eerst een 2e hands model (MPC1000 of 2500) aan te schaffen. Ik heb zelf ooit een MPC1000 gekocht en zonder deze echt gebruikt te hebben voor een paar 100 euro minder weer doorverkocht. Als jij dit zou doen met een MPC5000 is de schade nog groter.

Succes!
 
Back
Top