kaoss pad als midi clock master?

de wouzer

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juni 2006
Berichten
93
Locatie
Nijmegen
Mijn Kaoss pad wil ik graag een midi signaal uit willen laten sturen, waardoor het als master werkt. Helaas kan ik nergens vinden hoe dat moet. Iemand een idee?

Natuurlijk heb ik een midi kabel in de "uit" van kp3, deze gaat in mijn maschine.
Maschine (NI). Machine staat op slave, midi poort van maschine staat open....

maar hoe stuur ik dat signaal van de KP3 uit?

zou heel fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen
 
Mijn Kaoss pad wil ik graag een midi signaal uit willen laten sturen, waardoor het als master werkt. Helaas kan ik nergens vinden hoe dat moet. Iemand een idee?

Natuurlijk heb ik een midi kabel in de "uit" van kp3, deze gaat in mijn maschine.
Maschine (NI). Machine staat op slave, midi poort van maschine staat open....

maar hoe stuur ik dat signaal van de KP3 uit?

zou heel fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen

het lijkt nu te lukken (ben er al 2 dagen mee bezig, doe ik een post... meteen dit).
maar nog niet helemaal.

want... maschine bpm past zich wel aan op korg kaoss pad 3 (=kp3)
echter, hij springt niet op play. Op de kp3 zit geen playbutton.

Bij ableton kan ik hem syncen met traktor. Wanneer ik dan de ableton play button intoets, dan gaatt maschine ook op play...

hoe krijg ik die kp3 op play?
 
kp3 heeft geen start of stop. signaal naar mijn weten... dat nodig is om te beginnen van een sequens
 
Nee, zonder start/stop signaal kan dit niet. Hier fungeert de KP alleen als midiclock voor zijn slaves.

Maar waarom doe je het niet andersom? Dat je Maschine de master is en je KP de slave. Dan zijn ze ook gesynced en kan je starten en stoppen zoveel als je wilt!
 
Back
Top