Ensoniq EPS / Emulator 2

DigiLoog

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2009
Berichten
4.855
Locatie
Ergens op een pcb
Wil één van de volgende samplers gaan kopen.
Ensoniq EPS of Emulator 2.
Heb gegoogled naar de specs, dus daar hoef ik niets meer over te weten?
Het gaat mij meer om de betrouwbaarheid (discdrive) en of er genoeg samples op de markt voorhanden zijn?
Alle aanvullende suggesties zijn altijd welkom :halleluja
 
Zover ik weet werkt de Emulator II met een 5 ¼ drive en deze zijn niet echt betrouwbaar , al heb je als optie een 3.5 drive :)
De EPS heeft een 3.5 drive al is dit geen standaard drive dus mocht deze defect raken.
voor de EPS zijn er genoeg geluiden via http://www.soundcentral.com/
 
Emulator II, slecht verkrijgbaar en diverse revisies.

Voor EMUII 5 1/4 inch floppy zeer betrouwbaar, 3 1/2 ombouw nodig en iets minder betrouwbaar, Hcx Floppy Emulator wordt nu ondersteund (zeer betrouwbaar).

Laden samples van oude MAC mogelijk,windows pc na zelfbouw zie interface http://www.emxp.net. Standaard library op cd-rom's (niet meer legaal verkrijgbaar), hierna kunnen de images via de software worden geladen.
 
EPS16 rules.. de fijnste sampler die ik ooit in m'n handen heb gehad.
 
Emulator II : analoge filters, dat ding blaast echt hard door de mix op de een of ander manier. lekker met die dikke schuiven de resonantie aanpakken. Zit denbk uk nu qua prijs wel een groot verschil in. En dan de looks van een EMU.......... affijn succes met het spelen met die oude samplers, ga je echt een hoop lol aan beleven.

Z.
 
Wooof te gek zeg. Klinkt ook erg dik.

wel wat makkelijker dan mn antieke apple 5300 met link cable 5,25 floppy disks laden en naar mn scherm kijken: this may take a while....


maarrrrrr. ik hoop dat ze ook het geluid laten horen van die krakende floppy drive, de zweetdruppels die je krijgt bij het tillen. De siddering in je lijf als je de structuur van de grijs gespoten metalen behuizing aanraakt..... :luv:
 
Guy's jullie hebben me overtuigd, dan wordt het dus de EPS 16 als ik er één vinden kan.
Bedankt voor de tips :halleluja

zowiesoo alle ensoniq product hebben fyne touch / library...asje zelf wilsamplen ...neem dan een asrx...ofso
 
zowiesoo alle ensoniq product hebben fyne touch / library...asje zelf wilsamplen ...neem dan een asrx...ofso

Nou ben ik het eens 'n keertje niet met je eens R-ond. De ASR-X is lang niet zo fijn met slicen als de EPS. De slider van de EPS is echt rete snel. Als je dat met die rotary encoders van de ASR moet doen..

Het grote voordeel van de ASR-X is dat daar de filter shit kant en klaar ingebakken zit. Un samplende rompler ook. Het is wel 'n sampler, maar de ROM zit vol met dikke samples van 808/909 kits tot rock kits tot vage synth dingetjes. MAar het samplen is toch fijner met de EPS.

Je ken ook 'n ASR10 kopen.. is ietsje uitgebreider..
 
Kom maar op met één Exoterrestrial, ik hou me aanbevolen.
Momenteel hou ik ze nog beiden...
Ik gebruik de ene nog vrij veel als "inspeel" klavier. De 2e doet het ook nog maar is in mindere toestand en heb ik in feite aangeschaft als onderdelen reserve.
Misschien hebben Matrixxx www.synthforum.be/forums/showthread.php?t=147613&highlight=EPS (geen idee of zijn EPS verkocht is?)
of Mr. Pauli www.synthforum.be/forums/showthread.php?t=147010&highlight=EPS
hun exemplaar waarschijnlijk nog.

Happy hunting!
:biertje:
Exo.
 
Back
Top