Mpc 2000 classic zip pribleem Wie Weet het??

Puntodelic

Nieuwkomer
Lid sinds
5 januari 2012
Berichten
8
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezot van een mpc2000 classic
Ik heb 2 zipdrivds 1 usb en 1 scsi, dat gaat prima werkt allebij.
Alleen als ik samples van de pc op de disk wil zetten gaat er hooguit 15 mb op van de 100.

En wanneer ik formateer op de mpc2000 in 4 partities A/D zie ik op de pc alleen de eerste.

Wie kan me helpen ik kan er niks over vinden.

Thnx
 
Omdat je die zip in 4 partities formateerd in de mpc heb je maar ongeveer 22 mb tot je beschikking.
Die partities zijn in speciale akai formaat. Winblows (of andere OS) herkent deze niet.
Ook heb je te maken met het limiet van 256 bestanden die je per partitie kan opslaan.
Ik heb bij mn 2000 altijd 1 apparte zipdisk voor sound transfers.
Die heb ik geformateerd op de computer.
De MPC zips komen niet bij mn pc in de buurt (winblows fokt partitie en files altijd op).
Je kan met translator wel een backup maken van die zipdisks en die iso's dan branden op cd, die kan je weer inladen op je mpc met een scsi cdrom.
 
Is er ook geen mogelijkheid die partities te lezen in windows met een
programma of iets?

Of idd gewoon 1 schijf gebruiken, pads toewijzen en andere zip disk erin en daar opslaan.
 
Het programma Translator kon het wel. Iig het lezen ervan. Het schrijven erop lukte niet echt (omdat translator alleen op akai S formaat partities kon schrijven. de MPC2000 gebruikt iets andere partitie systeem.).

Ik zou gewoon werken met meerdere schijven. Je kan ook zoeken naar mpc program maker. Daarmee kan je snel op de pc je drumkits maken. Als je met een Mac werkt kan je ook zoeken naar RS16x. Dit programmatje kan ook mpc programs exporteren. Werkt wel handig zo.
 
Ok thnx voor je snelle reactie.
Dan ga ik stoppen met verder zoeken en gewoon met
Meerdere disks werken.
 
Back
Top