Welk apparaat?

Gnn

A D# F# E
Lid sinds
22 Maart 2010
Berichten
74
Hallo,

Ben op zoek naar een apparaat, maar ik heb GEEN idee wat ik moet hebben dat aan mijn eisen voldoet...

Het moet kunnen:
- WAVjes (ander lossless formaat ook goed) kunnen importeren (gemakkelijk: USB of geheugenkaartje ofzo)
- Op basis van MIDI al deze samples kunnen afspelen (denk aan een bank selecteren, dan een sample triggeren)
- In een rack te monteren zijn
- Stereo
- Beetje veel opslagruimte voor deze audiosamples
- Paar andere MIDI-parameters zijn leuk, maar niet eens noodzakelijk: denk aan volume, pan, e.d.

Verder hoeft het helemaal niets te kunnen: het bewerken van de samples doe ik wel op een computer, of iets. Ik weet eigenlijk niet of zo'n apparaat meerdere samples tegelijk kan afspelen (soort polyphony?). Zit daar nog prijsverschil tussen?

Hij mag nieuw zijn, of tweedehands, maar ik moet gewoon even een paar apparaten kunnen bekijken, want ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik weet niet wat dit doet in nieuwprijs, maar zo'n "opgevoerde, MIDI-stuurbare mp3-speler (maar dan niet voor mp3:duivels:)" kan niet heel duur zijn, toch?

Ik wil dit gebruiken voor live/met mijn band om samples te triggeren met mijn Kurzweil PC3x. Denk bijvoorbeeld aan het nummer beginnen met 30sec vogelgeluidjes of een dikke donderklap midden in een nummer, enzo.

Alvast bedankt voor jullie input!
 
een Akai rack sampler ala S5000 ofzo?

http://www.vintagesynth.com/akai/s5000.php

s5000.jpg
 
Als het in een rek moet dan zit je idd al gauw vast aan een sampler. Er staan hier op het forum een S5000 en en S6000 voor schrikbarend lage prijzen. Voor one hit sample players zijn er ook hele kleine draagbare alternatieven, van oa Boss.
 
Moet ik bij een S5000 geluidjes er met een floppy opzetten? Ik zie ook filmpjes van het opnemen van samples met dat apparaat: klopt het dat het dat ook allemaal kan?

vinnieq schreef:
Voor one hit sample players zijn er ook hele kleine draagbare alternatieven, van oa Boss.
Wat voor apparaatjes? Als het klein en handig is, hoeft het nl. niet perse in een rack, maar ik dacht dat dat soort spul "groot en lomp" zou zijn:engel:
 
Ga voor een Akai Z4 of Z8. Deze kan je via USB aansluiten op je computer (S5000 ook) en je kan een USB cardreader erop aansluiten of een USB stick/harddrive, om je spullen van te laden.
ze zijn ook niet al te duur te vinden. plus ze klinken waanzinnig.
 
Back
Top