Orla Stage Player

DML

LEKKERRRRRR
Lid sinds
8 december 2004
Berichten
173
Locatie
Koekange
Geen idee of ik dit draadje in het juiste subforum heb geplaatst. Zo niet, dan bij deze mijn nederige excuses.

Het volgende.
Ik ben me aan het oriënteren op een digitale piano, voor thuis. Ik wil mijn kinderen (en mezelf) spelenderwijs wat wegwijs op piano maken maar wil daar natuurlijk niet te diep voor in de buidel tasten. Ik zie op MP dagelijks een aanbieder die (Koreaanse of Chinese?) merken aanbiedt als Hemmingway en Steinfort. Eerlijk gezegd krijg ik al jeuk als ik dit soort "gevleugelde" namen hoor die ietwat verwijzen naar echt pianomerken. Dus die laat ik (terecht?) links liggen.
Qua budget zit ik rond de € 450,-, liever eronder dan erboven. Een paar merken en modellen komen dan aan bod:
1. Orla Stage Player
2. Korg SP170
3. Casio PX130
4. Yamaha .......
5. Roland .......
6. Kawai ........
Qua spec's spreekt de Orla mij het meeste aan. Orla is in ieder geval net het eerste het beste merk maar ik zie dit merk bij geen van de gevestigde muziekwinkels staan. Het toetsenbord van de Korg doet mij erg plastic/ goedkoop aan, datzelfde heb ik bijvoorbeeld ook met de M50. Over de Casio lees ik goede berichten maar ook die heb ik nog nergens zien staan.
Hebben jullie ervaring met één van bovenstaande modellen? Misschien nog bruikbare input? Andere modellen?
Bij voorkeur wil ik overigens een nieuw instrument, voel er weinig voor om stad en land af te reizen voor een 2e hands exemplaar......
 
Back
Top