Boosten van stage piano zonder QSC K10 speaker te 'clippen' ?

pip

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2008
Berichten
1.215
Locatie
Delft
Ik heb recentlelijk een QSC K10 PA speaker gekocht voor bij mijn stage piano, en ben er erg blij mee. Hij klinkt beter dan alle voorgaande speakers (mono en stereo set-ups), en gaat ook vrij hard. Dat laatste is erg fijn, want nog vervelender dan slecht geluid is geen geluid doordat je jezelf niet hoort (en anderen dus ook niet...) Ik gebruik mijn speaker altijd als versterker voor de zaal, dus niet als pure monitor.

Toch is het altijd fijn wat extra 'headroom' te hebben voor het geval andere spelers nog even een tandje erbij doen... Als ik mijn Roland RD-700GX verbind met de QSC K10 middels een balanced kabel merk ik dat het LEDje van de limiter niet aan gaat als ik op zijn hardst speel. Kortom, er zit nog wat ruimte in denk ik. Ik zou een mixer kunnen aansluiten tussen piano en speaker om het geluid nog wat te boosten. Ik ben echter niet in de gelegenheid om thuis nog harder te testen dan dit... Ik ben erg benieuwd of hier nog veel ruimte zit, of dat in no-time de limiter aan zou gaan. Zijn er mensen met ervaring met deze speaker die hier iets over kunnen zeggen?
 
Back
Top