ensoniq 16+ diskettes

Ik vraag me af of je daar wel een computer voor nodig hebt eigenlijk. Nu heb ik mijn EPS-16+ al een tijd niet meer aangeraakt, maar volgens mij zit er een “copy floppy” functie op waarmee je dit heel eenvoudig kunt doen. Je laad de data in, steekt er daarna een nieuwe geformatteerde floppy in en je kunt je backup maken. Dit kan volgens mij zelfs met data waar de EPS zelf niets van snapt; hij maakt gewoon een kopie van wat er op staat, al is het een tekstdocument of iets dergelijks :eureka:
 
Ik wil backuppen naar iets degelijker dan een floppy. Ik wil nu de 100 flops die ik heb op een harde schijf zetten, zodat als er eentje ooit stuk gaat ik die dan op een nieuwe floppy kan zetten. Dat scheelt me nu ook de aankoop van 100 backup flops.
 
Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen :) In dat geval zou ik niet weten wat je daar het beste voor kunt gebruiken.
 
Omniflop is de bom! Installeert en werkt makkelijk onder XP, en doet niet moeilijk om mijn EPS 16+ diskettes te backuppen. 1 diskette duurt 1 minuut. En dan staan ze allemaal veilig op de harde schijf van de PC. 10 gedaan, nog tig to go. :)

Gek trouwens dat bijna alle demo's op youtube drumsequence/hiphop dingen of gammele pianootjes zijn. Voor mij is dit een fantastische string&pad bak. Door het stapelen van tot 8 instrumenten kan je enorme klanken bouwen met elk hun eigen modulaties. En dan nog een dik effect erover, en het resultaat staat echt als een burcht.
 
Back
Top