Akai S950 Floppy Drive

kdgh

Stamgast
Lid sinds
28 juli 2011
Berichten
181
Hi Sf'rs,

Zojuist heb ik gratis een s950 gekregen van een maatje en die werkt nog perfect :okdan:
Super fijn natuurlijk alleen ontbreekt de disk floppy drive. Nou valt daar wel mee omheen te werken, maar het ziet er een stuk aangenamer uit met floppy drive. Heeft iemand toevallig een idee wat voor floppy drive hierin moet en of die überhaupt nog verkocht worden?

Als iemand nog een oude (kapotte) s950 heeft en van z'n floppy drive afwilt dan houd ik mij aanbevolen!
 
Wat!?! gruwelijk!!!

Even zoeken! Wat waren de zoek woorden die je gebruikten of heb je iets van een directe link?
 
Dit kan dus als vervanger van het hele disk drive? Aangezien er in het filmpje wel vanaf de diskette iets wordt opgeslagen.
 
Jep, op het filmpje zie je dat op de akai een extra switch zit waarmee er geschakeld wordt tussen de diskette en de reader. Ik heb nog even gezocht op ebay met zoekterm "floppy emulator" en dan kom ik dingen met een usb ingang tegen. Alleen kan ik hier niet vinden of het ook op akai samplers werkt idd, heb ik de twee waarschijnlijk toch door elkaar gehaald. Zelf heb ik in de s900 nog de standaard floppy drive.
 
Hmmm.. denk niet dat dit gaat lukken anders zou er wel meer mensen op het internet zwermen met deze oplossing. Wordt toch maar azen op een defecte s950 :)
 
Back
Top