Roland R-8 sound via midi anders

Eraser127

Ouwe rot
Lid sinds
28 augustus 2005
Berichten
3.556
Locatie
Nijkerk
Heb een Roland R-8 die ik via midi noten aanstuur. Nu is het rare dat als ik de 909 snare (via het 909 pcm kaartje) via midi trigger de toon anders klinkt dan wanneer ik de sound trigger via de pad. Ik heb al gekeken bij alle instellingen van de performances enzo, maar die staat hetzelfde als de andere geluiden die ik trigger en die geen verschil laten horen.

Misschien heeft iemand dit ook eens gehad?
 
'k heb dat ook gehad,,, denk 'k,, maar ik moet heel erg diep nadenken wat dat was...

Check eens de Patch settings,, en ook de PAD settings,,
en mss staat de velocity op pitch follow of zo ??
 
Het is het opgelost. Stond ergens ver weg iig nog een ander instrument op dezelfde uitgang :P Ben met de editor alle instrumenten nog eens nagelopen en wat ik niet gebruik op "0" gezet.

Iig bedank voor het meedenken :)
 
ik kwam laatst een oude Roland R8 review van mijzelf tegen; blijkbaar had iemand het probleem dat je als je een sound aanpast, dat geldt voor alle pads waar die sound/sample onder staat. Blijkbaar was ik er toen achter gekomen dat dat probleem zich niet voordoet als je Performance Edit doet. M.a.w., je zou onder verschillende pads dezelfde TR-909 snare kunnen plakken, maar elke pad wel andere instellingen (Decay, Nuance, Pitch, etc.) mee kunnen geven.

Misschien heb je er iets aan. Mijn R8MKII staat al een tijdje ongebruikt, om 2 redenen:
1) ik vind de pads zelf niet fijn spelen. (destijds de reden om een R-70 aan te schaffen, die heeft rubberen pads).
2) het is zo'n apparaat, waar je bijna altijd de handleiding wel in de buurt moet hebben.

Mijn Zoom RT-323 is volledig het tegenovergestelde (lees: heel makkelijk in gebruik en speelt lekker), maar daar mis ik 2 belangrijke instellingen: Nuance en Decay. ;{
 
Back
Top