Welk nieuw DIY project??

BoRDeR beats

Ingeburgerd
Lid sinds
13 april 2010
Berichten
53
Locatie
België, West-Vl.
Hallo,

Ik ben me de laatste weken wat aan het verdiepen in elektronica en zelfbouw van effecten, synths, etc.
Ik heb al veel nuttige info en links op dit forum gevonden. Ik ben onder andere op enkele boeken uitgekomen waar ik momenteel zéér veel aan heb. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse...t-niet-moeilijk-1-2-en-3/666814143/index.html,
[ame="http://www.amazon.com/Electronic-Projects-Musicians-Craig-Anderton/dp/0825695023"]Amazon.com: Electronic Projects for Musicians (9780825695025): Craig Anderton: Books,
[ame="http://www.amazon.com/Handmade-Electronic-Music-Hardware-Hacking/dp/0415975921"]Amazon.com: Handmade Electronic Music: The Art of Hardware Hacking (9780415975926): Nicolas Collins: Books,
http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0764588877.html.)

Nu heb ik ook al m'n eerste bouwpakketjes van www.newtone-online.nl achter de rug. (De "plus" en de "muff fuzz". )
Voor mij ideaal en leerrijk als beginner: Leuk om de theorie er bij te leren begrijpen en goede beginners soldeeroefening.

Nu is mijn vraag, wat is een volgende logische stap??

Ik zou erg graag in de richting van DIY synths verder gaan.
Ik kwam al op kitjes uit als de soundlab mini, voice of saturn, xoxbox,...

Zitten hier aanraders tussen??
Mensen die nog andere interessante kitjes kennen??
Waar bestel ik deze het best?? (Zijn er Nederlands/Belgische sites??)

Andere ideeën los van complete kitjes zijn uiteraard ook welkom!
Alle info en tips om weer een stapje verder te gaan kan ik wel gebruiken...

Groeten,...
 
Ik zou de soundlab minisynth nemen want die is best leuk als hij klaar is. Was ook mijn eerste DIY en helaas moet ik er bij vertellen dat hij niet werkte toen ik klaar was. Ik heb hem laten nakijken door iemand van het forum hier en volgens mij had ik twee kabels verwisseld (rest was wel goed). Maarrrrrr.... er zit een goede uitleg bij, en als het niet meteen werkt (bij mij meestal het geval) zit er ook nog allerlei checks bij die je kunt nalopen. Zou ik wel even een goedkoop oscilloscoopje scoren op MP, staan er genoeg voor 2 tientjes die hun werk goed genoeg doen.

Eigenlijk wil ik die ook wel weer eens gaan bouwen... Betrouwbaar en redelijk snel komt de boel ook aan van MFOS, en het is behoorlijk goedkoop. Als je de onderdelen bij Futurlec besteld blijft het ook mooi goedkoop, die levertijd valt ook wel mee (week of twee). Mocht je ooit modulair gaan dan is die minisynth volgens mij ook nog uit te breiden maar dat moet je zelf maar even uitzoeken ter zijner tijd (of alvorens).
 
@demian: Bedankt voor de links, meteen eens beter bekijken. (musicfromouterspace kende ik al.)

@Kneelz: Bedankt voor de reactie,

de soundlab mini-synth ziet er alleszins leuk uit en zie ik regelmatig terugkeren. (Stond ook op m'n lijstje.)
Ik was benieuwd of er nog meer waren én die eventueel in Nederland/België te bestellen zijn.
(Misschien bijzaak, maar vind ik toch handig.)
Zou ik wel even een goedkoop oscilloscoopje scoren op MP, staan er genoeg voor 2 tientjes die hun werk goed genoeg doen.

Bedankt voor de tip, had ik nog niet gehoord/gelezen. Even wat verder op zoeken.
 
Ik wil wel daaraan meedoen die DronelabV2.....heb wel zin in een drone-herrie bak

grrt G-J
 
Hier zit ik eigenlijk ook al een tijdje over te twijfelen :)
Zou het nog gaan schelen in kosten als er meerdere besteld worden?
Komen er nog invoerechten overheen?
Het gaat mij ook alleen maar om de PCB en de case.


Ik ga binnenkort beginnen met de drone lab 2

http://casperelectronics.com/finished-pieces/drone-lab/drone-lab-v2/

Lijkt me echt een fantastisch ding. Mocht je ook interesse hebben dan kunnen we wellicht samen bestellen (ik wil overigens alleen de pcb en case, onderdelen zijn simpel te verkrijgen hier en is een stuk goedkoper).
 
@nomore: Bedankt voor de link!
Ik heb geen interesse om meteen iets mee te bestellen maar ik zie dat er veel leuke dingen op die site staan.
Hier heb ik zeker iets aan, bedankt.

@gjb68 en _Martin_: Ga ergens anders een topic kapen hé. :D;)

Meer info is uiteraard welkom.

Groeten,
 
Ha ha 8o)

Is dat een mooi DIY project of niet?

@gjb68 en _Martin_: Ga ergens anders een topic kapen hé. :D;)

Meer info is uiteraard welkom.

Groeten,
 
Hier zit ik eigenlijk ook al een tijdje over te twijfelen :)
Zou het nog gaan schelen in kosten als er meerdere besteld worden?
Komen er nog invoerechten overheen?
Het gaat mij ook alleen maar om de PCB en de case.

Misschien dat het wat scheelt, ik kan het die gast even vragen. Invoerrechten moet je op rekenen maar voor alleen de pcb en case is dat tientjeswerk. Het grootste voordeel zou moeten zijn de verzendkosten maar ook die zijn al niet zo hoog bij hem.

"Shipping discounts ARE available on orders of multiple units"
 
De vraag is inderdaad of group buy handig is hier. Met een case en een PCB zit volgens mij onder het minimale heffingsbedrag, dus dan komt er niks bij. Als je er twee bestelt ga je er overheen, en dan betaal je sowieso 19% BTW en heffingskosten (iets van 12 euro).
 
ik heb het even nagezocht:

Op 1 december 2008 zijn de belastingvrije invoergrenzen verruimd.
Thans geldt voor goederen uit Amerika het navolgende.

Rechten bij invoer
Met ingang van 1 december 2008 wordt de vrijstelling van de rechten bij invoer bij zendingen met te verwaarlozen waarde verhoogd. De vrijstelling geldt voor zendingen met een intrinsieke waarde van niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten).

Omzetbelasting (BTW)
Voor de omzetbelasting blijft de vrijstelling beperkt tot zendingen met een intrinsieke waarde van niet meer dan € 22 (exclusief vervoers- en handelingskosten). Dit betekent bij zendingen met een hogere waarde dan € 22 dat altijd omzetbelasting wordt geheven.

Let op!

Deze vrijstellingen gelden niet voor tabaksproducten en alcoholhoudende producten, en voor producten waarvoor VGEM-regels gelden.

Samengevat
Is de intrinsieke waarde van de goederen € 22 of minder, dan zijn geen rechten bij invoer en is geen omzetbelasting verschuldigd.
Is de intrinsieke waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150, dan zijn geen rechten bij invoer verschuldigd, maar wel omzetbelasting.
Is de intrinsieke waarde van de goederen meer dan € 150, dan is er geen vrijstelling van toepassing en zijn zowel rechten bij invoer als omzetbelasting verschuldigd.

Mocht je de goederen zelf meebrengen van een vakantievlucht, dan geldt dat de limiet nu 430 euro is (was 175 euro) voor vrijstelling van invoerrecht én van omzetbelasting (BTW).
 
Volgens mij berekent de douane ook BTW over de verzendkosten, toch? Die zitten niet in de drempel, maar wel in de belasting dacht ik.
 
Klopt.

Prijs aan huis is :

Aankoopprijs
+verzendkosten
+Invoerrechten
+Douanekosten
+Btw
 
Ik heb nogmaals even op de site voor de drone lab gekeken. Voor meerdere units hoef je maar 1x verzendkosten te betalen. Maar die zijn sowieso maar 5 dollar (hoe dat kan overigens, maargoed, mij hoor je niet klagen).

De verzendkosten of ophaalkosten binnen NL zijn dan alleen al hoger dan dat.

Dus tenzij iemand een beter argument kan verzinnen, denk ik dat een groupbuy niet zoveel zin heeft met de drone lab.
 
Back
Top