zeldzame adapter waar kopen

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
de adapter van mijn doepfer masterklavier is stuk.
het is een adapter die je niet zo vaak ziet; wat zijn in belgie de meest uitgelezen winkels om een speciale adapter te vinden? ik zou zeggen elektronicazaak, maar iets specifieker..
 
het is een adapter die je niet zo vaak ziet.



wat is er speciaal aan de adapter?

een ingewikkelde stekker met meerdere voltages?


als het een AC-DC of AC-AC (resp. van wissel naar gelijkspanning of van wissel naar wisselspaning) is met een bepaald voltage en ampere, dan moet je dat wel ergens kunnen kopen. in Nederland via electronica-winkels, Conrad.nl, enzovoort.

Belgie heeft toch nog Tandy?
 
foto van die steker maakt het makelijker
 
Doepfer zegt bij master keyboad PK-88:

external AC adapter for power supply (AC adapter for 230V AC and European type of mains connector is included, adapters for other voltages or other mains connector types has to be purchased by the customer in his country,

7...12V

300mA

AC-DC

als ze adviseren in je eigen land een adapter te kopen als de hoofdstekker (naar stopcontact) van een ander type is, dan zal dit toch gaan om een normale adapter?

dus gewoon huis-tun en keuken (eventueel duurdere gebalanceerde voeding) 7 tot 12 Volt, minimaal 300 mA (dat is ook geen probleem)..en van wissel naar gelijkspanning: AC-DC
 
Daar lijkt het wel op ja.
Die kan je bij de Hema kopen.
Daar zitten verloopstekkertjes bij zodat hij altijd past.
Kosten: ongeveer 10 tot 15 euro
 
Doepfer zegt bij master keyboad PK-88:

external AC adapter for power supply (AC adapter for 230V AC and European type of mains connector is included, adapters for other voltages or other mains connector types has to be purchased by the customer in his country,

7...12V

300mA

AC-DC

als ze adviseren in je eigen land een adapter te kopen als de hoofdstekker (naar stopcontact) van een ander type is, dan zal dit toch gaan om een normale adapter?

dus gewoon huis-tun en keuken (eventueel duurdere gebalanceerde voeding) 7 tot 12 Volt, minimaal 300 mA (dat is ook geen probleem)..en van wissel naar gelijkspanning: AC-DC

Dat zeggen ze wel maar daar verklappen ze niet bij dat die krengen een XLR power connector hebben:stupidZoiets dus:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/-/art-SYN0001379-000

Kun je daar kopen of bij Doepfer zelf bestellen. In Belgie kun je waarschijnlijk bij Midican terecht, maar die hebben hem niet op de site staan.

http://www.midician.be/shop.php

Makkelijkste is misschien nog wel om een oude XLR-kabel te vermoorden en aan een willekeurige goedkope adapter te solderen:-)
 
lijkt me allemaal geen probleem:

je neemt een basis voeding die aan de specificaties voldoet en een XLR-plug (female? zie het niet goed),
en soldeert de XLR aan het tweeaderig snoer.

nu alleen nog weten welke aansluitpunten worden gebruikt en waar min en plus moet komen.
 
Ziet er naar uit dat je die XLR gewoon open kan schroeven. Kijk even aan welke pinnen de draadjes gesoldeerd zitten en zet vervolgens die XLR op een goedkope voeding.
 
dat bedacht ik ook net....

en een adapter kost misschien 10 euro..zeker geen 25 euro.(ex. verzendkosten)
 
Een masterklavier van 1000 euro en dan miepen en prutsen vanwege een adapter van 25 euro?

ik vind het wel verstandig om je in adapters te verdiepen, want al die 100 apparaten in je studio hebben er een nodig, en ze gaan toch wel eens stuk, en vervangen kost toch wat. wat staat er in de handleiding:

alleen de speciale Yamaha, Casio , enz adapter gebruiken. kosten: soms zelfs zo rond de 70 euro. en wat blijkt: een normale huistuinnnnnnnkeuken van 10 euro had ook voldaan.

als je maar heel goed de specificaties in de gaten houd.

wat wel weer is dat soms de garantie vervalt als je met een andere adapter gaat werken dan die in de manual geadviseerd wordt.
 
Back
Top