Mpc 2000xl timings fout

alex21

Nieuwkomer
Lid sinds
6 oktober 2011
Berichten
18
Hallo,

Ik heb een Mpc 2000xl.
Als ik bv een loopje sample van 4 tellen.
En het opneem in een project van 4 tellen.
Dan heb ik altijd vlak voor het einde een heel korte silte voor dat het loopje weer opnieuw begint.
Terwijl als ik het sampeltje op loop heb gezet in de trim en hem dan opneem dan loopt hij wel strak.

Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen ?

Gr alex
 
De sequencer van de mpc loopt iets langzamer als je meer noten in je sequence stopt. dus naarmate er meer in komt word die ietsje langzamer. (zijn echt fracties van bpm)
Kan idd lastig zijn met van die kant en klare loops.
Je kan in de mpc ook de looptempo van die sample checken.

Is die sample iets van vinyl gesampled? of van kant en klare sample cd.
want "echte" shit heeft natuurlijk ook snelheidsverschillen erin.
 
hmm... en what about de MPC reputatie van 'retestrakke sequencer'? Niet dus.. zn snelheid lijd dus onder hoeveel midi noten hij moet verwerken? :?
 
Ik weet niet beter of de MPC2000XL is inderdaad superstrak. Echt nog nooit problemen mee gehad.

Heb je niet toevallig in de program page de pitch wat hoger staan van die loop, zodat hij wat sneller klaar is met afspelen en er dus een korte stilte valt? Dat zou misschien verklaren dat hij in de trim page wel goed loopt.
 
De Sequencer is zeker wel rete strak. (pulses blijven even ver uit elkaar etc etc) alleen totale tempo verandert wel naarmate er meer midi data in sequence komt.
 
ik was toendertijd met iets heel anders bezig, maar het stukje stilte aan het eind komt me bekend voor.
Bij mij gebeurde het toen ik vanuit FL een midi-bestand had opgenomen van een aantal maten. Om een of andere reden plakte de mpc er een halve of hele tel bij... Met latere midi opnames had ik er echter geen last meer van (geen idee was het nu uiteindelijk echt was..)

dus wat mijn inbreng is: check ff of je loop-points van je midi-sequence wel een even aantal tellen zijn of dat er misschien stiekem een halve tel aan vast is geplakt...je weet maar nooit..
 
Ook veel control change data kan zorgen voor vertragingen (heb die dingen altijd in apparte sequence staan voor patch selectie etc)
soms zelfs die dingen vanuit protools mee laten lopen. (als het echt veeeeeeel is wat ik realtime wil laten doen)
 
Back
Top