Motu MicroBook geluid Line Inputs vervormd

V-Synth Freak

Rolandfreak
Lid sinds
18 december 2008
Berichten
156
Locatie
Venray
Beste leden van Synthforum!
Sinds vandaag heb ik de Motu Microbook, heel goed apparaatje.

Probleem:
Als ik mijn Korg m50 Synth aansluit op de Line Ins van de MicroBook, krijg ik een misvormd (phaser) achtig geluid (zowel op de main outs, als op de line out en de headphone out).
Ik heb wat uren gezocht op internet maar ik kon soortgelijke problemen niet vinden.
Ik gebruik wel goedkope kabeltjes (insert kabels van Pro Snake), misschien is dit het probleem en heb ik TRS Jack nodig? Kunnen mijn kabels die ik nu gebruik zo'n vervelend geluid produceren (alleen bij het spelen op de M50 hoor ik bijvoorbeeld die Piano en Strings heel 'Phaser' achtig).
 
Laatst gewijzigd:
Hier is een geluidsvoorbeeld.
Het kan idd zijn dat er een delay is...mijn setup is als volgt:
Korg M50 > Naar Line in 3/4
Main Out MicroBook > Alesis M1Active 520 Studio Monitoren

In de software (CueMix) heb ik bij de Main Out als source Mix 1 gezet (waarin Line In 3/4 en From Host 1/2 openstaan).
 

Attachments

  • Test Sound MicroBook-02.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 56
Ik hoor zo 123 niks raars aan je voorbeeld. Klinkt dit voorbeeld bij jou ook raar wannneer je het afspeelt op je interne geluidskaart?

Ik denk ook dat er een aardige kans is dat er iets mis is met je routing, CueMix is nogal onoverzichtelijk.
 
ik denk ook dat je je monitoring op mix hebt staan. dus je hoort je input direct terug over de outputs, én je hoort je inputs door de outputs nadat ze door de pc zijn gegaan. En daar zit altijd een vertraging op.
 
Bij de strings en bij de piano hoor je wel degelijk een vervormd blikkerig geluid (ook met interne geluidskaart).
Ik heb ook goede pan settings.
 
Misschien helpen deze screenshots!
 

Attachments

  • Motu MicroBook Settings Windows Input.jpg
    Motu MicroBook Settings Windows Input.jpg
    44,2 KB · Bekeken: 50
  • Moto Microbook Sound Settings Windows.jpg
    Moto Microbook Sound Settings Windows.jpg
    44,2 KB · Bekeken: 55
  • Motu MicroBook Mix.jpg
    Motu MicroBook Mix.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 51
  • Motu Microbook Outputs.jpg
    Motu Microbook Outputs.jpg
    46,3 KB · Bekeken: 53
OPGELOST, probleem bleek heel simpel.
Ik had een midi out kabel van de m50 naar de midi in van de m50 lopen, dit gaf zo'n vreemd effect (;
 
Back
Top