Alesis MMT-8 HELP!

flexor

Nieuwkomer
Lid sinds
23 september 2003
Berichten
9
Locatie
NL
ik heb de alesis MMT-8 maar op de 1 of andere manier lukt het me niet om het juist op en af te spelen.
Hij neemt 2x zo snel op en speelt het ook zo af? Hoe? Wat? Waar?

Gebruik alesis met een korg microkorg, poly800
 
Klinkt als een dubbele midi clock, staan je externe synths-midiclock op extern/slave?
 
hier ben ik uit nu weer een ander probleem waar ik niet uit kom.
Mijn poly800 speelt alles af wat er geprogrameerd staat in de mmt-8. Maakt niet uit welk midi kanaal ik instel op de mmt of de poly. Maakt niet uit welke track. Hoe krijg ik dit verholpen.
Ik heb nu de MMT-8 midi out naar de korg microkorg midi in en de midi out van de korg weer naar de mmt-8. Midi thru microkorg naar midi in Alesis hr16, midi out alesis hr 16 naar midi in korg poly800. Ik wil er ook nog een Roland mc 303 tussen hebben.

Druk ik op play van de mmt8 gaat alles netjes lopen. Alleen de poly800 speelt alles af wat de microkorg ook afspeelt.
 
euh.... bij een poly800 kan je alleen kiezen op welk midikanaal hij ontvangt... toch? (is een tijdje geleden voor me)
 
midi receiver channel
program change
sequencer clock
 
Kan zijn dat de microkorg z'n noten echo'ed op de midi OUT, terug naar de midi IN van de MMT8. Probeer die er eens tussen uit te halen, kijken of dat helpt (en zet LOCAL uit op de microkorg voor de zekerheid)

Verder kan je eens checken wat voor Mode de MMT-8 staat, ik zou zeggen dat die op Mode 3 moet staan : Omni off, Poly.

Wat ook helpt, teken het even uit hoe je alles hebt aangesloten, kan verhelderend werken.
En begin dan apparaat voor apparaat te checken

- eerst de poly800 direct aan de MMT8 ; kijken of je van kanaal kan wisselen op beide en hoe ze daarop reageren. Speelt de Poly800 af op alle kanalen die je op de MMT8 instelt? dan zou het die Mode kunnen zijn (omni mode)

- Als je dat werkent hebt, de microkorg ertussen > weer dezelfde stappen, kanalen wisselen etc etc

- Dan de HR16 ertussen > weer checken

enz
 
Oja, en lees nog dat hoofdstuk 14 van het manual goed door.. daar staat in dat selecteren van midi-channel geen effect heeft in Song Mode, én dat als in Pattern mode het spoor op kanaal 0 staat (=unchanged) dat de MMT-8 de noten exact zó afspeelt als dat het binnenkomt.

De MMT speelt de noten dus naar dát midi kanaal af, als waarop het binnen is gekomen; tenzij je in pattern mode zélf het kanaal aanpast.

A given track always retains its
recorded MIDI channel information, so that if a track contains notes from more than one channel, it can
be played back as recorded. In this case, it is desired to assign the track to UNCHANGED, which means
that it will output on the same MIDI channels as are recorded. Whenever a new track is recorded, it
defaults to UNCHANGED. If a specific MIDI channel is selected (1-16). then the selected track's notes will
all be output on the selected channel. However, the actual track information remains unchanged, so that
returning a track to UNCHANGED will cause the separate MIDI channels to play back as before.
 
Oja, en lees nog dat hoofdstuk 14 van het manual goed door.. daar staat in dat selecteren van midi-channel geen effect heeft in Song Mode, én dat als in Pattern mode het spoor op kanaal 0 staat (=unchanged) dat de MMT-8 de noten exact zó afspeelt als dat het binnenkomt.

De MMT speelt de noten dus naar dát midi kanaal af, als waarop het binnen is gekomen; tenzij je in pattern mode zélf het kanaal aanpast.

Bedankt, Hoe kom ik bij die omni mode van de mmt?
 
Back
Top