ik wil een keytar! maar kan er nergens 1 vinden!!

Thijs840

Ingeburgerd
Lid sinds
30 Maart 2011
Berichten
44
Locatie
ergens in de zuidholland:)
hey mensen
ik heb me HELEMAAL KAPOT gezocht.
ik ben al maanden op zoek naar een keytar.
maar ik hoef er geen onboard synthesizer op omdat de prijs daar van om hoog schiet
het liefst wil ik een NIEUWE, FULL-Size key midi keytar.

weet iemand er 1 die ik nieuw kan kopen?
roland ax-synth kan niet, ik heb dat geld niet:(:(
en er was ook een andere roland die ook een onboard synth had, maar is ook te duur:@:@

ik zit me hier helemaal te frustreren omdat ik totaal NIKS kan vinden:(:(
jullie zijn denk ik mijn laatste hoop:(
weet iemand een keytar, met midi, en full size keys?
zoals de roland ax 1, of ax 7 maar die zijn niet meer nieuw te koop:(

jullie zijn mijn laatste hoop denk ik!

M.V.G Thijs

P.S mijn bericht is mischien erg direct en discreet, maar ik ben erg gefrustreert erom:P:P maar als jullie vragen hebben mag dat natuurlijk:D
 
een NIEUWE, FULL-Size key midi keytar die eigenlijk niks mag kosten? gaat gewoon niet lukken.
 
nou geen 600 euro ofzo?
de roland ax-1 kost 2de hands 300 euro
maar voor mij hoeft er alleen maar toetsen en een pitch bender op te zitten:O

200 of 300 is goed, en anders moet het maar duurder:(:(

het punt is: ik vind het vervelend dat ik geen nieuwe keytar kan vinden die niet 1000 euro is..........maar ik kan gewoon niks vinden:(

een NIEUWE, FULL-Size key midi keytar die eigenlijk niks mag kosten? gaat gewoon niet lukken.
 
Ik heb nog een bezemsteel en een alesis photon x 25 liggen, die voldoet gewoon helemaal aan jou wensen. zonder gekheid, dit kan je toch makkelijk zelf in elkaar knutselen?.
 
goohh Thijs, voor specifiek spul moet je gewoon geduld hebben. (zeker als het niet veel mag kosten)
Zal zeker wel eens voorbij komen op marktplaats ofzo.

En anders inderdaad zelf ineen knutselen.
Pak daar wel geen knappe vintage voor maar eerder zo'n cheap midi controller met een pitchbend+modwheel waar je iets mee kan aanvangen.
Basically moet je gewoon de controller openmaken, de pitchbend+modwheel eruit halen en er een verlengkabeltje tussen solderen. Het zooitje bevestig je dan gewoon aan een steel / plank / dildo.

Maar misschien beter eerst even nadenken of je het ding echt wel nodig hebt.
Is het om er in je eentje mee in de slaapkamer te "grooven" ?
Want in dat geval ga je het ding heeeel erg snel beu worden.
Wat mij betreft zijn keytars gewoon vreselijk onhandig. In het allerbeste geval kan je er even goed mee om als met een gewoon klavier. Maar een meerwaarde zal het nooit brengen, tenzij gewoon "show"-factor.
Maar daar zou ik me als beginneling echt niet om bekommeren...
 
hahahaha keb me kapot gelachen om deze reactie:D
ik heb nog een oude verotte juno staan:P:P
ik was van plan om hem te laten reparen maar mischien wel leuk om eraan te knutstelen:D ik denk dat de voices van mijn juno naar de galle zijn:P:P
maar naast reparen, is van een juno naar keytar bouwen ook een leuke uitdaging haha
ik zal er over denken:D
Thx man!:D

Thijs...
goohh Thijs, voor specifiek spul moet je gewoon geduld hebben. (zeker als het niet veel mag kosten)
Zal zeker wel eens voorbij komen op marktplaats ofzo.

En anders inderdaad zelf ineen knutselen.
Pak daar wel geen knappe vintage voor maar eerder zo'n cheap midi controller met een pitchbend+modwheel waar je iets mee kan aanvangen.
Basically moet je gewoon de controller openmaken, de pitchbend+modwheel eruit halen en er een verlengkabeltje tussen solderen. Het zooitje bevestig je dan gewoon aan een steel / plank / dildo.

Maar misschien beter eerst even nadenken of je het ding echt wel nodig hebt.
Is het om er in je eentje mee in de slaapkamer te "grooven" ?
Want in dat geval ga je het ding heeeel erg snel beu worden.
Wat mij betreft zijn keytars gewoon vreselijk onhandig. In het allerbeste geval kan je er even goed mee om als met een gewoon klavier. Maar een meerwaarde zal het nooit brengen, tenzij gewoon "show"-factor.
Maar daar zou ik me als beginneling echt niet om bekommeren...
 
Als het niks mag kosten koop dan een Rock Band Keyboard. Dat ding heeft MIDI en grote toetsen. Staat volgens mij bij bol.com voor iets van 70 euro. Anders toch even doorsparen of knutselen denk ik. Misschien kan je dat ding ook nog voor minder vinden op marktplaats of ebay.
 
Ik heb een Evolution mk-149/49 gehad, open geschroefd en gitaar knopjes gemonteerd. Voilà, ik had een goed werkende, goedkope keytar. Ideetje? :eureka:
 
Die rockband keyboard is super relaxed -> full size lekker spelende toetsen (alleen maar een paar octaven)
 
Fout is altijd goed. Je kan beter allebei kopen!
 
Heb inmiddels de Roland Lucina.
Heel leuk apparaat. Maar heb je 600euro over voor zo'n apparaat?
Ik wel, maar iedereen is anders. En heb de iPad met diverse software.
 
de prijs van de meest gevraagde keytar (ax7) is voornamelijk gebaseerd op vraag en aanbod. prijzen van 600 a 700 euro zijn vrij normaal. Ik heb er een gehad, het stelt niet zoveel voor, en lekker spelen doet het al helemaal niet.
 
Als je een goedkope keytar zoekt, ga je beter allerhande rommelmarktjes af op zoek naar Yamaha SHS-... exemplaren. Ik heb mijn SHS-200 voor 25 euro gekocht, maar je kan ze waarschijnlijk nog goedkoper vinden omdat ze er echt als speelgoed uitzien. En ze hebben een ingebouwde FM-synth (die eigenlijk niets voorstelt, tenzij je graag speelgoedmuziekjes maakt). Het belangrijkste minpunt: geen full-size keys. Maar een keytar zal nooit makkelijk spelen, dus neem ik dat er maar bij.
 
ik zeg kawai spectra / KC 16 als ik mij goed herinner......
 
of anders bouw een Kawai K1 om,...... start een trend....
 
Back
Top