mv 8800 gebruikers

alex1972

Ingeburgerd
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
62
Locatie
drenthe
hoi, ik wil graag eens nader kennismaken
met andere roland mv8800 gebruikers, om meer
kennis / tips en trucs te leren.. ben zelf nu eraan toe om
deze machine volledig te gaan gebruiken, maar wordt flauw van
alleen de youtube demos... groet, alex.
 
Ik heb een mv8800 in de studio staan..
leuk om te samplen en sommige gekkigheid te sequencen..

Het schrijven van muziek zelf, doe ik liever met me mc909.. das eigenlijk de master-sequencer.. al komt de clock van de mv..
de audio daarvan neem ik weer op met de mv8800. en dan weer door me mengpaneel en me effect-zut..

lees het ongeveer zo:
lekker jammen op de mc909, das leuke sequencer om snel je drums en wat bassynths e.d in te spelen..
als het lekker jamt... dan neem ik het geheel op in een audiotrack..

als het lekker klinkt.. klaar.... zitten er foutjes in of dergelijke.. of ik mis iets... dan knip ik dat spoor in meerdere patterns..
daarna lekker in de goede volgorde zonder foutjes in een patterntrack.. van dat ding.. en voila.. me basistrack is af..
dan met de sampler wat tuutertjes erbij.. crashje hier.. of crashje daar.. of met de sequencer een drumtrack inspelen op me midi drumstel... (daar vind ik de sequencer van de mc909 weer niet leuk voor).. doe er wat effects over.. (en ja, heb zo'n m8-op1 kaart in me mv) dus kwa effecten denk aan stompboxen/ kaospad erbij..
en neem dat geheel weer op in een nieuwe track...

en dan weer de mixdown en masteringtools gedoe van de mv..

oftwel ik gebruik m meer als groot multispoor cassette-deck.. dan ubercoole productie-tool... werkt prettig..
 
Ik heb hem ook en gebruik hem stand alone als in mijn set up Reason/Record en een Mo6 ( Wordt Motif XF of een Kronos) Hij doet wat het moet doen en goed ook.
Choppin samples is een heerlijkheid in combinatie met een goed glas wijn of en pot bier ga ik los.
dreammer omschrijft al weer een aantal mogelijkheden die je hebt.
Zijn manier werkt perfect en zoals ik het weer doe werkt het voor mij maar het komt op hetzelfde neer.

je hebt een beest weliswaar in je bezit.
mijn kicks klinken nu veel strakker, punchy en het belangrijkste zoals ik dat wil!
Wat je zeker eens moet uit proberen is een 2e of 3e kick te layeren meen in SMT. dat is zo vet om mee te werken.Geld ook voor snaares.

MVNATION lees ik alleen maar mocht ik iets willen weten.
Editen van samples is dus off the hook. De meegeleverde patches zeggen genoeg.
En van Roland dus je hebt zowat elke drumcomputer onder de hood.

en met een headset standalone via iPhone tracks samplen....in de achtertuin you dig.
Kan ook met een ander merk. Maar it is what it is and it rockz!

Concepten uit reason samplen of vice versa het houd niet op qua mogelijkheden.
Beperkingen ja, maar welk midi apparaat heeft dat niet.
Zodra je hem doorhebt begint het creative process!!!
 
Gebruik de MV als een soort opgevoerde drumcomp... loopt mee met mijn sequence programma. De "event erase" functie om ff vlug geluidjes te verwijderen is iets wat bv niet op elk sequence programma zit.

Hij is wat complex.. je moet het echt de tijd geven en em wel leren snappen.. daarbij is de manual is altijd even duidelijk vind ik. Als je nooit met een sampler hebt gewerkt kan dat wel tot problemen leiden.. Heb em tweedehands.. de vorige eigenaar is er niet zo ver mee gekomen.. maar hee.. genoeg op het net over deze bak toch??

De SRV reverb maar vooral de tape-echo emulatie zijn heel goed. Gooi er weleens extern geluid doorheen als het echt ruimtelijk moet.

:eureka: Je kunt de digitale uitgang ook aan losse kanalen toewijzen.. handig als je tracks separeted in je DAW wilt opnemen bv.

Het herkennen van de MV als extern device in de computer duurt wel ff vind ik.
heb bergen samples op de PC dus samplen heb ik nooit echt zo gedaan... alhoewel ik toen ik em net had eens een probeerseltje met de MV stand-alone heb gedaan.
Wat ouwe disco-stabs en loops gesampled.. interne sounds, wat syntjes en nog wat vocals ingezongen.. Jammer dat er geen 48+ voeding voor een condensator op zit.. een dynamische mic is dus de enige optie.. wat wel jammer is voor een sampler met HD-recording functie maar voor de rest kan eigenlijk alles met het apparaat.

Heb tot nu toe eigenlijk weinig verschillen tussen de 8000 en de 8800 gemerkt in functies. De 8800 heeft in het samplemanager menu een "fade in / fade out" functie.. handig om bij (abrubt eindigende) samples die klick aan het eind weg te halen... zit geloof ik niet op een 8000
 

Attachments

  • MV Jam.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 51
Als ik me niet vergis, is het grote verschil tussen een mv8800... en een mv8000

iets meer sequencer mogelijkheden.. de pattern-track in de song sequencer is realtime in te spelen.. dit kan alleen met een stepsequencer met de mv8000.. en ik geloof dat hetzelfde geld voor de samples in de sampletrack.. maar dit kan ik even mishebben.. dat weet ik niet meer.. tijdje geleden dat ik een mv8000 had..
 
mv 8800.....cool united

mv 8800.....cool united

Hallo Forum Family, wat betreft de MV 8800....voor mij is het de perfecte hardware united.
heb ook zelf veel sounds erop geedit. ik neem met dit aparaat hele albums op met alle toeters en bellen.
audio midi en de preamp die ik in combinatie met de MV gebruik is de Voicemaster pro van focusrite.

mijn sounds zijn ook te vinden op mvnation.com en dan kan klik je op sampling en sounds en daar zal je dan ook wat sounds van mij vinden onder J.Anthony.


ik heb de mv nu gekoppelt aan de V machine, met hele te gekke pluggins.
ben op zoek naar mensen die sounds zouden willen uit wisselen.
ik heb sounds voor de mv 8800, maar zou nu zelf meer sounds willen voor de V machine.
Met de V machine werk ik pas sinds kort.

wat heel veel mesen niet weten, je kan binnen no time een synthizer clonen op de mv.

zo programmeer ik in no time van een bestaande synth een mv file.

ik zeg dan ook in no time maar het hangt er het geluid af.

als je een piano zou samplen/clonen dan duurt dit natuurlijk vel korter dan een viool of string geluid.

ik hoop ook via deze weg, mensen te ontmoeten die echt een passie hebben voor muziek.

peace.........J.Anthony
 
yoy thanks allen...ik echter mn set wat veranderd...ik heb nu een mpc60 1 en wil zsm een S950....

thanks !
 
Back
Top