AKAI samplers en SCSI

arrangen lukt trouwens wel merkte ik gisteravond, maar ik heb dan maar 35 mb tot beschikking (?). Dus zo'n 250mb disk (die waarschijnlijk wel te formatteren is) zou zeer welkom wezen.
 
Maar... je zou wel meerdere partities van 35MB moeten hebben dan. Het is lang geleden, maar volgens mij stel je bij het arrangen de partitiegrootte in (maximaal ergens richting de 40MB?) en dan verdeelt hij de disk in partitities van dat formaat, tot maximaal 2GB.
 
Ik heb zojuist met succes een SCSI cardreader/writer in mijn S3000Xl geplaatst.
Ging vrij eenvoudig. Ik heb alleen de spanningskabel moeten aanpassen. Ik heb er een Y-kabel van gemaakt met de originele floppy drive stekker en een "molex" stekker welke in de SCSI-cardreader gaat. Deze heeft maar 5V nodig, dus de 12V zijde van de stekker hoef je niet te gebruiken. Zie foto's
werkt perfect
 

Attachments

  • IMG_7523.jpg
    IMG_7523.jpg
    45,1 KB · Bekeken: 111
  • IMG_7525.jpg
    IMG_7525.jpg
    89,3 KB · Bekeken: 108
  • IMG_7526.jpg
    IMG_7526.jpg
    84,4 KB · Bekeken: 111
als je de kabel met de SCSI kant in de sampler wilt steken en aan de andere kant van de kabel een USB harddisk, gaat dit zeker NIET werken. SCSI to USB werkt alleen met een driver en deze kun je uiteraard niet op je S5000 installeren.
Wat mij wel gelukt is, is om een AKAI sampler S3000XL via een soortgelijke kabel (RATOC U2SCX) aan de PC te hangen zodat je met SMDI kunt werken (samples versturen vanaf je PC via SCSI met bv Wavelab of Recycle etc.)
De meeste SCSI to USB adapters zijn hier niet geschikt voor, maar de Ratoc heeft een speciale driver met SCSI emulation mode zodat dit wel werkt.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=132791&page=2&highlight=SCSI+USB+akai

Ik ben verder niet bekend met de S5000, maar is het niet mogelijk om een USB stick in de USB-poort van de S5000 te steken? (mits je het USB board hebt natuurlijk)
 
Ik kan via de USB interface en de software tool Akai.sys samples, programs en multi's van m'n pc naar m'n s5k streamen. Ik wil echter onafhankelijk van mijn pc werken. Er past geen USB stick in de port omdat het zo'n smalle (8 pin?) variant is.

Toch maar opzoek naar een externe scsi schijf dan maar.
 
Back
Top