kan ik het hiermee syncen?

ik zou bijna zeggen zoek maar even met de zoek functie ..maar die doet het niet meer..


edit: ja hoor en nederland fabrikaat. haarlem :D

alleen snelheid geen note
 
Laatst gewijzigd:
nee, die zoekfunctie, wat is er daarmee, heel vervelend.
maar, heb je het antwoord voor me? :D
ja/nee?
 
ja dat begrijp ik dus niet, ik ben een leek.
dus je hebt je 303, die schakel je aan je sync box, dus dan moet er nog iets tussen je box & je computer?
 
ff een uitleg dan, je computer spreekt Russisch het kabeltje kan alleen Russische maar geen Japans, die sync je aan het kasje dit is dus van de computer naar het kastje die vertaalt van Russisch naar Japans want je tb spreekt japans maar dinc kabel kan ook Japanse en Russische, dus moet je ook een Japans kabeltje hebben die steek je dus ik de (dinc kastje) en sluit je tb aan de andere kant hier op aan. een soort babelfish vertaler dus. snappie het nog ik niet meer.
 
Laatst gewijzigd:
ik snap het een beetje,
maar moet ik dan m'n headphone jack gebruiken of een kabel die van midi naar usb gaat
of snap ik er geowon weer helemaal niets van.
 
ik snap het een beetje,
maar moet ik dan m'n headphone jack gebruiken of een kabel die van midi naar usb gaat

oke die eerste versie was voor het gelijk lopen van het apparaat dat had niets te maken met geluid, want door midi kabel(Russische ) komt geen geluid en door dinc kabel(Japans )ook niet.

je moet nu nog wel de lijn uitgang van de tb aan sluiten of direct of eerst naar een preamp of versterker en dan in je daw. En vergeet niet PUMP UP THE VOLUME.

ik weet ook niet of het midi naar dinc kastje ook energie nodig heeft anders doet X het ook niet bijvoorbeeld met een adapter met goede kant+- aansluiting.
 
Ik heb ook een vraag hierover.

Ik stuur de TB-30 aan via de Doepfer MSY-2 en UM-2G midi interface en alle benodigde midi- en sync-kabels.
In Ableton Live 8 heb ik bij de Preferences SYNC aangezet bij de overeenkomstige uitgang en de 303 gaat inderdaad meelopen zodra je op "Play" drukt in Ableton. Dus direct bij het starten van de track, gaat de 303 meelopen.
So far so good.

Maar is het nu ook mogelijk om de 303 pas op een later moment te laten starten, dus terwijl de track al afspeelt? Dus eigenlijk is de vraag: hoe stel ik in Ableton live 8 in, dat er via MIDI een start- (of stop-) signaal wordt afgegeven aan de MSY-2 (die dat vervolgens omzet in een SYNC signaal aan de 303)?

Of is het mogelijk om de MSY-2 via MIDI aan te sturen (en zo ja via welk kanaal, en welke controller (nummer) in Ableton hoort daar dan bij)? In de gebruiksaanwijzing van de MSY-2 staat hier namelijk niets over. Doepfer kennende zouden ze dit wel vermelden dus ik ga ervanuit dat de MSY-2 niet via MIDI te sturen is?
 
Dat kan met een kabel waar je aan 1 kant din sync hebt en aan de andere kant 2 mini jacks waar je op 1 gate signalen op afspeelt voor de klok en en op 2 een +5V voor start hoog houden en 0V hoog houden voor stop.

Je kan natuurlijk ook een leeg pattern maken:)

https://en.wikipedia.org/wiki/File:DIN-Sync-Steckerbelegung.svg
Op je kabel is het dan pin 1 en 3

Leeg maken, mute op je mixer. Schakelaartje van de tb ff omzetten.
 
Wat wel tof is aan het gate/CV-en van je klok input is dat je de 303 per pattern in een ander tempo kan laten lopen en je gem ook heel simpel kan herstarten, alsof je een loop retrigger.....
 
Back
Top