[Akai] S-900

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.271
Locatie
Utrecht
Hoi,

Ik kan een S-900 op de kop tikken, maar ik vraag me af of je wel een leuk stemsampletje kan afspelen, het hoeft niet een hele zangpartij te zijn van 3 minuten, maar een seconde of 15 zou erg cool zijn. Heeft iemand nog zo'n oude Japanse opa????

Alvast bedankt!
 
Ja Oxy-Yan heeft er een. (mijn muziek maat). Prima sampler voor weinig geld. Dus als je geen lange sample zooi wil is dit een goede machine. (ook al doet de sampler de laatste tijd vreemd. (spontane vastlopers ed.)
 
Akai s900/s950,

Een kleine aanpassing op Twin-x, ik heb een s950. Het wordt weleens de slimmere tweelingbroer van de s900 genoemd. Er zijn een paar extra features op de s950 toegevoegd. (zoals een pitchmodulator, voor die swing in bijv het "Dominator"geluid)

ik heb die van mij een paar jaar geleden voor 600 piek gekocht, heb je een redelijke prijs-kwaliteit verhouding vind ik!

Ik gebruik hem met name voor het samplen van drumsamples en kleine, korte vocals of loops, zeer bruikbaar!
Af en toe chrasht die van mij wel, maar daartegenover staat dat ie gewoon een lekkere sound heeft. Hij heeft een12bit-geluidskwaliteit, dat is vergelijkbaar met de FM-frequenties van de radio. Of net als de SP1200. 12bit klinkt net iets rauwer dan de 16-bit CD-kwaliteit, en is daarom ook gewild bij veel hiphop-producers.
Nog een pluspunt, 8 outputs! Ik heb er weinig aan, aangezien ik geen ruimte meer heb op mijn mengpaneel, maar het is wel een mooie mogelijkheid.

Punt om rekening mee te houden;
ze hebben een geheugencapaciteit van 750Kb....ER zijn geheugenuitbreidingen beschikbaar, maar vind die maar eens.....
 
Bedankt voor de info, ik wil em alleen gebruiken voor eventuele hihatjes en korte stemsampletjes dus dat gaat wel lukken als ik jullie hoor. Ik heb echt een goede deal: ze brengen em vanavond, met handleiding en midi-kabeltje voor 160 eurotjes, is ie goed of nie? Ik heb alleen moeten beloven dat ik em niet doorverpats, echt een relaxte deal, met een relaxte gast!
 
Nog een leuke verborgen optie op de S950. Er zit achterop een 13 pins din achtige plug. Die kan je in combinatie met een goeie kabel gebruiken als 6 individuele outputs. Of je kan em op een van de ouwe Akai synths aansluiten en zo analoge filtertjes ed over je samples heengooien.

Nou heb ik toevallig nog een AX-60 te koop die dat kan. ;) Dus als je geinteresseerd bent moet je het maar laten weten.
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek
Nou heb ik toevallig nog een AX-60 te koop die dat kan. ;) Dus als je geinteresseerd bent moet je het maar laten weten.

Aha...ik vroeg me al die tijd al af wat dat in godsnaam voor een vage aansluiting was achterop.
Helaas heeft Oxy momenteel een zwaar negatieve cashflow, dus die koop zal lastig worden. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat klinkt? Kun je niet een klein mp3tje toevoegen van de AX-60, al dan niet in combi met de S950.
 
Ik heb helaas geen S950/S900. Ik kan wel ff mn AX-60 samplen. Maar dat hebben ze op http://www.vintagesynth.org al gedaan. Als je meer samples wilt moet je het maar laten weten.

De AX-60 is een analoge 6 stemmige bak a la Juno 106. Maar dan met wat leuke extra's.
bijv. VCO's met een autotune functie. en een routing optie waarbij je de VCO's de VCF's laat moduleren voor wat bij hoge resonantie instellingen een soort 2 operator FM tot gevolg heeft voor de leuke DX achtige bel geluiden.

Maar ik zal nu ophouden met het promoten van de AX-60 want dit is tenslotten een S900 thread :)
 
Ik heb even de AX-60 geluisterd. Hij lijkt veel op een juno106/juno60. Aangezien ik die al heb, lijkt het me overbodig om ook nog een AX-60 erbij te nemen. Later als ik groot ben misschien 8)

Maar je hebt gelijk 4-Tek, het ging hier over een Akai S900...

SPKD: ze brengen em vanavond, met handleiding en midi-kabeltje voor 160 eurotjes, is ie goed of nie?

Ja goeie deal, zeker. En? hoe klinkt 'ie?

.......ik ga nu weer verder leren voor mijn tentamens.....
 
Ik heb die S-900 aangeschaft, echt een relaxt ding, lekker makkelijke en zo. De doos zit er nog bij, de handleiding en er zit zelfs nog zo'n soort tiereppie om de voedingskabel, echt als nieuw zeg maar!
 
Back
Top