Akai samples in a3k/a4k

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik heb gelezen in de reviews van de a3k dat het importeren van samples van akai-cds niet goed gaat: de looppoints leest ie niet mee en de envelopes ook niet. onbruikbaar dus voor als je bijvoorbeeld een vintage sample cd hebt gekocht en wilt gaan gebruiken.
van de a4k zijn heel wat minder reviews op internet en heb ik dus ook niet kunnen lezen of hierbij dit probleem zich ook nog voordoet. iemand die dit weet?
 
als je veel sample-CD's wilt gebruiken zou ik persoonlijk niet voor een yamaha bak kiezen..... dan kan de scsi snelheid je wel eens gaan irriteren, en de import schijnt inderdaad niet ideaal te werken...... kan je dan niet gewoon beter een akai kopen? weetjezeker dat ie ze goed laad..

Olaf
 
Als je persé (alleen) Akai samples wilt importeren koop dan zo'n goedkope S2000. Die is uiteraard stukken minder maar wel helemaal compatible. Als je meer wilt doen dan 'reproduceren' dan is de A3000 toch wel interessant. Het importeren van Akai samples (inclusief EEN loop) is geen probleem! Dat je niet de filter/env-instellingen etc hebt is eigenlijk een plus. De filters van de A3000/4000 zijn veel uitgebreider en beter dan van een S1000/S3000!!!! Je past het spul aan met de A3000 en saved in A3000-formaat. Ik gebruik zelf ook regelmatig Akai-CD's: no problem!
Die langzame SCSI hoeft ook niet echt geen probleem te zijn. Dat wordt allemaal rijkelijk overdreven door 'die' Akai- en Emu diehards
Ja, bij een vette 64mb piano-multisample kun je inderdaad ff koffie gaan zetten.. en drinken :) Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee!
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nou dus een rm1x, d70 en 9000pro, en een sampler is denk ik de beste aankoop. de d70 en 9000pro gebruik ik niet zo veel omdat het gewoon niet mijn stijl geluid wat eriot komt is.
dus mocht ik een sampler hebben ga ik 'm wel veel gebruiken.

Ik wil dus een goeie sampler (veel edit mogelijkheden, snelle bediening) die ook sample cds kan inlezen. (ik heb een kennis waarvan ik zo'n 20 akai cds mag lenen...) ik gebruik niet alleen maar sample cds, ik wil er ook wav's van me pc erop inlezen, en bewerken etc... dan zou de a4000 de beste sampler voor me zijn?

hoe duur kosten nou ongeveer uitgebouwde (max ram en interne hd + cdrom met scsi kabel ) s2000 en a4000?

is het trouwens waar dat die knoppen kapot gaan door veel gebruik? ik ben van plan zo'n sampler veel te gaan gebruiken omdat het een van mijn enige instrumenten is, en ik wil niet dat ik na een half jaar een nieuwe moet kopen.
 
Een half jaar lijkt mij een beetje overdreven.

Als je zo leest wat er allemaal op het forum wordt gezegd over de A3000 (en dat is VEEL!), schijnt het enige bezwaar de trage SCSI te zijn.

99% van je vragen zullen beantwoord worden door het gewoonweg te doen.
Probeer het eens uit, het lijkt wel alsof je de gok niet durft te nemen.

Ik zie dat je voornamelijk met de SBLive en soundfonts hebt gewerkt.
Probeer het gewoon eens met een sampler, het is een andere manier van werken die veel creatiever kan zijn.
En aan de A3000 heb je geen verkeerde.

Je krijgt zeker geen onbruikbaar apparaat in handen.
Muziek maken is 20% apparatuur en 80% eigen inzet.
 
Back
Top