RS7000 vs RM1X

Ben al wat tutorials aan het bekijken geweest en handleidingen aan het doornemen.
Wel verveld dat Yamaha termen als styles en phrases gebruikt. Kan iemand me dat eens goed proberen uitleggen.
Style=Song?
Phrases zitten onder de 16 tracks die je per style hebt? Onder elke track kunnen 16 phrases zitten lijkt me?
 
Ben al wat tutorials aan het bekijken geweest en handleidingen aan het doornemen.
Wel verveld dat Yamaha termen als styles en phrases gebruikt. Kan iemand me dat eens goed proberen uitleggen.
Style=Song?
Phrases zitten onder de 16 tracks die je per style hebt? Onder elke track kunnen 16 phrases zitten lijkt me?
Bij Yamaha heb je Phrases, Patterns en Styles
Een Phrase is een loopje zeg maar dat je aan een instrument hangt. Het kan 1 tot 64 maten beslaan als ik me goed herinner.

Dan heb je een Pattern. Een pattern kun je onder een knop van een RM1x vangen. Maar onder zo'n knop heb je 16 tracks tot je beschikking. Daar kun je op elke track, met eigen MIDI kanaal, een Phrase onder brengen.

Nu een Style. Bij een Style heb je alle 16 Patterns met dezelfde instelling per Track voor Efx en ander settings, zoals instrumenten.

Dat is het.
Een Song is een aaneen plakken van Patterns, in principe. Je kunt ook bepaalde tracks gebruiken voor melodieen, fills en weet ik wat allemaal.
 
Back
Top