roland mc 909 midi sync?

Syntheon

Nieuwkomer
Lid sinds
25 mei 2005
Berichten
22
Locatie
Roeselare / België
hi everyone,

ik kocht dit weekend mijzelf een roland mc-909. mooi ding, maar wanneer ik hem wel aansluiten via midi op mijn yamaha MO6 gebeuren er rare dingen. de sequencer van de 909 verzendt zijn 16-sporen exact door naar de 16-sporen-sequencer van de MO6. nochtans heb ik alles wat ik maar kon uitzetten bij de 909 (buiten de bpm) uitgezet. ik wil enkel syncroniseren voor het tempo, weet iemand hoe ik dit kan doen?
 
Staat dat niet gewoon in de manual? Ik heb de MC909 ook gehad en volgens mij meen ik nog te weten dat het ergens terug te vinden is..
 
Heb jij een NL-handleiding tot je beschikking? Anders kan ik je er wel een in PDF-formaat toesturen. Vanaf pag. 127 ev staat volgens mij uitgelegd hoe je je MC909 moet instellen..
 
ja die heb ik, alles is juist ingesteld, maar ik kan nergens vinden hoe ik bepaalde sporen op één zelfde spoor moet brengen vb spoor 16.
als alles daar naar toegezonden wordt en ik laat spoor 16 leeg op de MO6, zou dit toch kunnen lukken, niet? alvast bedankt voor alle moeite!
 
Eeuh, dat zou ik ook niet meer weten. Ik heb de MC909 niet zo heel erg lang in mn bezit gehad en heb vrij snel de MC vervangen voor TR :D

Die MC909 kan nogal een cryptische bak zijn wat betreft midi enzo.. Zijn er geen andere MC909 gebruikers hier die je het antwoord kunnen geven??
 
Ja die zijn er. :dubbel: Ik heb alleen geen ervaring met de m06.
Nee met de RPS heeft het niets te maken.
Met de RPX kun je complete sounds onder je pads laten mee lopen.
Vooral leuk als je ze op hold zet.

De mc909 stuurt idd gewoon alle 16 midikanalen uit.
Ik heb de jp8000 en een virus er aan hangen. (beide single channel)
Hiervoor heb ik in de MC dus twee kanalen moeten gebruiken.
Hierdoor lopen de keyboards sync met de mc.
Ik kan zelfs wat opnemen met de mc.

Mijn instellingen in de MC: (versie 1.23)
Menu=> Midi
Sec Sync: Master,on,mode 1,Quarter,on
Song / Pattern: nvt
Miditx: on,on,on, type-cc, on, off
Midirx: of,17,on,on,on

Ik zie 2 oplossingen voor je probleem:
nr1: koop een midikaart met meerdere poorten.
Nu kun je softwarematig routen en filteren.
nr2: probeer een hardwarematig filter te krijgen.
(als die er zijn tenminste.... volgens mij wel...)

suc6!

Ps. Wel een goede keus die mc...:okdan:
Ieder apparaat heeft wel zo zn bugs;
je hebt zojuist die van de mc leren kennen.
 
Back
Top