hoe bedeel je tracks toe aan pads op je MPC2000?

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.002
Locatie
Rotterdam
Ik gebruik mijn MPC 2000 alleen maar om de samples erin te gooien.. en op de MPC een sequence te maken. .. ik laat de sequence lopen en speel met mijn mute track (niet de pads, maar echt het knopje net onder het beeldscherm) en maak zo mijn tracks..

ik doe dit ongeveer 10 minuten lang en dan knip ik stukken eruit in Wavelab..

Nu wil ik live acts kunnen doen en dan kan ik dus niet knippen.. ik wil daarom 10 tracks in mijn MPC2000 kunnen laden en onder elke pad een loopje laten lopen.. de vraag is nu.. hoe krijg ik de tracks/loopjes toebedeelt aan een pad??
 
dat wordt werken :)

dat wordt werken :)

ok.
Uh,
wat jij loops noemt........zijn dat gewoon samples of samengestelde sounds die samen een loop vormen?

Da's belangrijk.
However.
alles wat je bij elkaar wilt hebben moet je nu op 1 track van dezelfde sequene programmeren. Dan heb je die "loop" onder 1 pad in het Mute/unmute venster.
Track 1 is de eerste pad linksoner (37/a01)
Nu programmer je je tweede loop in track 2.
enzovoorts
Hou er rekening mee dat je loops verschillend van lengte kunnen zijn, dus probeer zoveel mogelijk in 'slimme" groepjes te werken.
Is een beetje moeilijk uit te leggen, maar je snapt het denk ik wel.

Ik hoor wel of het lukt.

succes
 
dat moet werken

dat moet werken

hei!

ik sample nooit loopjes en ik gebruik alleen maar samples voor mijn mpc.. ik gebruik losse geluiden en maak in mijn mpc diverse loopjes.. meestal een stuk of 5..

1) basskik (vrij simpel, maar die heb ik logisch los)
2) percussies (lichte geluiden)
3) percussies (zwaardere geluiden)
4) basslines of toms
5) hats
6) cymbals

ik mute nu mijn tracks met het knopje onder het schermpje.. (ik heb geen xl maar een normale).. de vraag is dus hoe ik de pads kan gebruiken om mijn tracks te muten en te unmuten..

ik kan die functie nergens vinden..
 
Als je in je track-venster de plek selecteert waar je de track on op "yes" of "no" kunt zetten, (dus daar scroll je naartoe) en je drukt dan op "open window".............Voila!!!

Dus je kunt nu heel makkelijk naar je verschillende tracks, en je kunt ze ook combineren, simpel door op tijd op de pad te drukken.

Succes.
 
Back
Top