Roland MC-808 raar geluidsprobleem

Hanker

Nieuwkomer
Lid sinds
30 november 2008
Berichten
23
Ik heb sinds kort een Roland MC-808 en ben er nu een beetje dingen mee aan het uitproberen. Gister ging ik 2 dingen proberen, eigen samples op de geheugenkaart zetten en een Synth sampelen. Toen ik de synth ging sampelen ging ik volgens de gebruiksaanwijzing naar sample start stop, selecteer ik R/L input want daar zat die in en starten ik de opname. Maar 9/10 keer kwam er gekraak en gepiep uit. Dus ik dacht het ligt aan de inputs maar als ik opneem hoor je de andere synth via de monitoren en dan hoor je het wel goed. Maar als ik dan ga afspelen krijg ik keiharde crap. Maar heel soms ook niet.

Nu de eigen samples op de geheugenkaart, die kraakte en piepte ook. Maar de orginele samples op de computer uiteraard niet. Nu denk en hoop ik dat het aan de oude compact flash kaart die ik gebruik ligt.

Kan dat het zijn? kent iemand dit probleem of kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt!
 
Is je RAM geheugen niet kapot? Mss ff nieuwe simms in doen...
 
je inputs geven het geluid goed weer.. lijkt me dat die okay zijn.

Als je vanuit je geheugen geluide afspeelt klinkt het crap.. mss is het dus iets met je simm geheugen..

had ik ook een keer met mn sampler..

ik zou even kijken.. en als je nog binnen je garantie zit kan je hem ook terugbrengen te reparatie (voordat je hem opent)
 
Weet niet hoeveel jaar garantie roland geeft? Hij is denk ik jaartje oud. Heb bonnetje nog maar is niet hier in de buurt gekocht. Ik neem wel even contact op met Roland. Iedergeval bedankt voor je reactie :)
 
Back
Top