Hardcore kick uit Roland mc 808 trekken.

B-enji

Ingeburgerd
Lid sinds
27 november 2008
Berichten
30
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een roland mc 808 aangeschaft waar natuurlijk ook de bekende 808 en 909 kits in zitten, en ik zou hier graag een hardcore kick uit willen trekken.

Ik heb al in andere threats gezien dat er over een sherman filter werd gepraat en distortion gitaar pedaal en dergelijke, maar hier werd ook weer onderscheidt gemaakt in de verschillende drumcomputers.

Dus nu is mijn wat voor filter of iets dergelijks kan ik het beste aanschaffen om zoveel mogelijk verschillende soorte hardcore kicks te kunnen produceren.

Alvast bedankt,

Groetjes B-enji
 
De MC-808 kan samplen, dus ik denk dat het praktischer is dat je een reguliere 909 kick samplet, distortion erover heen smijt, en dan de .wav weer opslaat op de MC-808.

Als je hetzelfde met de clap doet blijven ze beiden op het juiste niveau in plaats van elkaar in de weg te zitten.
 
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een roland mc 808 aangeschaft waar natuurlijk ook de bekende 808 en 909 kits in zitten, en ik zou hier graag een hardcore kick uit willen trekken.

Ik heb al in andere threats gezien dat er over een sherman filter werd gepraat en distortion gitaar pedaal en dergelijke, maar hier werd ook weer onderscheidt gemaakt in de verschillende drumcomputers.

Dus nu is mijn wat voor filter of iets dergelijks kan ik het beste aanschaffen om zoveel mogelijk verschillende soorte hardcore kicks te kunnen produceren.

Alvast bedankt,

Groetjes B-enji

Tegenwoordig kan je dit allemaal met een mac/pc en een goed geluidsbewerkingsprogramma. Ik maak tegenwoordig mijn hardcore kicks groten deels met Soundforge. Mocht ik toch met hardware willen werken dan gebruik ik voornamelijk een analoge mixer met 2 parametrische equalisers die in serie gekoppeld staan (dus achter elkaar aan). Dat sample ik dan weer als ik een leuke instelling heb om het met soundforge na te bewerken.

In jouw geval zou ik dus, of met een mixer werken en daarbij het kanaal oversturen en tegelijk aan de eq instelllingen draaien, of de droge kick samplen uit de mc808 en met software aan de gang gaan. Maar in dat laatste geval heb je eigenlijk niet veel aan de mc 808.

Vroeger (uche) toen samplers nog duur waren en pc's + software niet krachtig genoeg waren was het idd een oplossing om een apparaat te kopen waar 909/808 samples in zaten (roland R8 mkII, boss DR ritmedozen, drumstation etc) maar dat gaat tegenwoordig niet meer op.
 
Ja klopt ik weet dat makkelijk gaat tegewoordig via computer maar lijkt me gwoon gekker om via hardware te doen, en las ook in verschillende reacties van bijvoordbeeld ''dione'' dat je op deze manier veel mooiere kicks kan creeren!

Maar iig bedankt voor de info:)!
 
Je bent sneller creatiever met hardware dan dat je met je muis loopt te pielen, vooral als je nog aan het zoeken bent naar iets vets.

Kicks maken met synthesizers is ook vaak goed te doen, ik gebruik daar de laatste tijd zelf vaak de nord (micro) modular voor.
Maargoed, zoals altijd met alles, het belangrijkste is dat je weet wat je doet en die ervaring komt alleen als je er veel tijd en energie instopt.
 
Back
Top