Welke drumcomputer gebruikte Timmy Thomas?

Het origineel is uit 1972, dus drumcomputers kun je vergeten :) Men heeft nog gewoon ouderwetsche instrumenten gebruikt hiervoor. En uiteraard is dit opgenomen op tape.

De nieuwere versie (volgens mij ergens uit de jaren '90) zal voornamelijk uit samples bestaan en is een stuk sneller.
 
Sorry, ben te snel geweest :o: Heb net even op Wikipedia gekeken en hij zou wel degelijk een "drumcomputer" gebruikt hebben destijds. Zal dan eerder een soort ritmebox geweest zijn, want te programmeren waren die dingen volgens mij nog niet toen....

Maar goed, welke het was weet ik niet. In ieder geval vind ik het ook een heerlijk nummer :halleluja
 
Grappig, heb dit nummer gisteren nog gebruikt in een kort filmpje dat ik moest monteren. Fantastisch nummer...
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het een orgel/ritmebox is, een Hammond Auto Rhythm of een Ace Tone FR ofzo... Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe die dingen eigenlijk klinken, ik had het me gewoon altijd zo bedacht.

Check deze Timmy Thomas trouwens, dat is begin bijna techno pur sang ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CHbCvxq2dWs
 
sly stone's "there's a riot going on" staat ook vol met die rhythmbox frobelaria.
Kneiter high opgenomen in zijn bed op een crummy fourtrack met vaak overdriven stemuithalen.
Ik heb nooit begrepen hoe ze/hij die rhythmboxen programmeerde(n); ik dacht altijd dat het een soort van preset rhumba dingen waren, maar vaak hoor je toch wel veel "custom"made ritmes. Ik dacht dat bij sommigen de mogelijkheid bestond om meerdere ritmes tegelijk te laten horen (door gewoon twee knoppen in te drukken).
 
Kijk 'ns aan, dat zal 'm dan wel zijn:

“Funky Me.” Unerring in its tempo, its juicy organ vamps and mechanical funkiness would have made a good b-side on some early ‘80s New York art-disco 12”. This was the danger of an early drum machine like the Maestro Rhythm King. Simultaneously hit the “rhumba” and “go go” presets and suddenly you were ten years into the future.

http://www.officenaps.com/2007/10/get-rhythm.html
 
Die bak moet wel heel goed te modden zijn met trigger inputs, als je al kijkt naar die knoppen op de voorkant.
 
wat een geluid is dei meastro riddim king! tering
zal wel rete duur zijn. en het klinkt ook echt nergens naar haha

het is waarschijnlijk wel het ding dat gebruikt is, als ik zo snel luister
fanks
 
Als je kontakt gebruikt...hier een kit van de maestro rhythmking

ik heb ook nog de rhythm master...
 

Attachments

  • RHYTHM KING.nki.zip
    1 MB · Bekeken: 67
Back
Top