kick door preamp

Foetus

Ouwe rot
Lid sinds
23 november 2004
Berichten
647
Locatie
9000 Area (B)
om live te spelen zou ik mijn kick door een preamp willen sturen alvorens deze op de mixer toekomt.

men heeft mij een preamp aangeraden maar deze is een microfoon preamp, past dit??

schema zou als volgt zijn:

xbase09 -> TS9dx (tubescreamer) -> EQ distortie pedaal -> korg mini kp -> Mic preamp -> line in mixer.

technisch zal het wel mogelijk zijn maar is het koosjer om mijn kick dr z'n preamp te sturen? dacht eigenlijk van niet...
 
Er zijn mic preamps met een normale line input dan kan het wel, in een micinput zou ik hem zoiezo niet stoppen.

Ik vind je chain volgorde wel een beetje raar eigenlijk, dan zou ik de preamp als eerste in de chain zetten, en een distortion achter de kaospad (distortion achter een filter klinkt lekker).

Welke preamp bedoel je, en waarom een preamp ?
 
Je stopt 'm toch in een mixer ? Dat is dus al een preamp...
 
LUISTERT ; KHEB AL JAren ...twee pre ampies in mn rack eerst de hughes en kettener 2x tube cream machine - die is egt fat is een hoog voltage /pressure achtige pre amp met div routingen intern niet te duur
erg heavy

toen de tube man 3x tube
clean crunch /eq en overdrive fattse
en nu een gainiac van rocktron ,...leuk [minder dan ,...ook 2x tube

en een jackson jx3p ja egt jx3p heetie
dat een 2x tube rack erg ok niet duur
met clean + eq
en een shred en eq en lead gain
[uiteraard wordt t beste signal / noise ratio verkregen door flink in te sturen , buis aan te sturen en de out wat minder ]
kheb ter ook 2x een dr dual gate achter = nodig ask ruime distorted ,...bv basslines erdoor doe tb / ms 20 en bv tr808 / tr606


dus mijn tip is koop een 2nd hands rackie met 2x tube minimaal
geeeen mic preamp ook geen digi chip pre ampie

bv heb meerdere ook vntage pedals gechecket ,..maar niks haalt qa afstelling / sound / en vervorming = karakter by een tube
zekers eentje die goed te stuern ,..valt !

deze is de tubeman 150.- mopet lukken altyd weer netjes door te verkopen desnoods op een gitaar site
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=11

deze hebk nog nooit geprobeerd hebbie meteen een leuke tape delay erby echo plex proved!!http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=13



om live te spelen zou ik mijn kick door een preamp willen sturen alvorens deze op de mixer toekomt.

men heeft mij een preamp aangeraden maar deze is een microfoon preamp, past dit??

schema zou als volgt zijn:

xbase09 -> TS9dx (tubescreamer) -> EQ distortie pedaal -> korg mini kp -> Mic preamp -> line in mixer.

technisch zal het wel mogelijk zijn maar is het koosjer om mijn kick dr z'n preamp te sturen? dacht eigenlijk van niet...
 
Veel micpreamps hebben ook gewoon line/instrumenten ingangen. Dus daar kan je best gebruik van maken, ja.
 

Attachments

  • replex_big1128.jpg
    replex_big1128.jpg
    82,4 KB · Bekeken: 60
  • Jackson-JX-3-front.jpg
    Jackson-JX-3-front.jpg
    134,2 KB · Bekeken: 61
Veel micpreamps hebben ook gewoon line/instrumenten ingangen. Dus daar kan je best gebruik van maken, ja.

wildie heel wat anders ,..beetje klank karakter op neuken ,..ipv line ingang verhoguh
want doet de mic pre ampie
ja tog
:doei:
 
wildie heel wat anders ,..beetje klank karakter op neuken ,..ipv line ingang verhoguh
want doet de mic pre ampie
ja tog
:doei:

Ik beantwoord gewoon de beste man zijn vraag. Hij heeft nog helemaal niet verteld waarom hij dit wil doen.
ja tog
:doei:
 
Er zijn mic preamps met een normale line input dan kan het wel, in een micinput zou ik hem zoiezo niet stoppen.

Ik vind je chain volgorde wel een beetje raar eigenlijk, dan zou ik de preamp als eerste in de chain zetten, en een distortion achter de kaospad (distortion achter een filter klinkt lekker).

Welke preamp bedoel je, en waarom een preamp ?

het kan dat de chain raar is, wordt ook af en toe veranderd. de tubescreamer wordt ook niet altijd gebruikt.

een klein iets en dit omdat ik gewoon mijn signaal wil boosten, in vgl met de andere vind ik dat hij 'stiller' is.
 
maar wat voor mixer gebruik je dan ? want een line-input op een normale mixer is ook een preamp...als je een dure preamp gaat kopen en die op een analoge mixer aansluit is dat dubbel op en krijg je voornamelijk de klank van de laatste preamp (in dit geval dus je mixert)...in verband met je set-up (gitaar pedaaltjes) kun je imho beter voor een di gaan...
 
de mixer is een yamaha mg16. ik zou ook geen dure kopen, gewoon een signaalversterker heb ik nodig.

met di bedoel je distortion? ik zoek nog wel een killer distortion voor de kick ja maar das ff een naald in een hooiberg.
 
Back
Top